ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشنی که کنترل ماشین را از راه دور امکان پذیر می کند

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که اتومبیل خود را در جایی پارک کرده و بعد از مدتی که به سراغش آمده اید با تعداد زیادی ماشین روبرو شده اید که با فاصله اندک از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که اتومبیل خود را در جایی پارک کرده و بعد از مدتی که به سراغش آمده اید با تعداد زیادی ماشین روبرو شده اید که با فاصله اندک از آن پارک شده اند و امکان سوار شدن به داخل اتومبیل تان را نداشته اید.

این مشکلی است که اپلیکیشن کنترل از راه دور خودرو های تولیدی کمپانی لندرور جگوار وعده حل کردنش را داده و به دارندگان این ماشین ها امکان می دهد اتومبیل خود را با استفاده از موبایلشان از فضاهای محدود و کوچک خارج نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این اپلیکیشن از همان حسگرهایی بهره می گیرد که اتومبیل های این شرکت انگلیسی برای پارک خودکار خود مورد استفاده قرار می دهند منتها به لطف آن، دیگر نیازی نیست که راننده در داخل ماشین حضور داشته باشد و می تواند در حالی که خارج از ماشین ایستاده، فرمان، گاز، ترمزها و حتی فرایند عوض شدن دنده ها را کنترل نماید.

به این ترتیب راننده نیز می تواند حرکت ماشین را در زمان خارج شدن یا ورود به فضاهای محدود زیر نظر بگیرد تا مبادا با اتومبیل های کناری اش برخورد کند.

1299693871318692244

البته باید در نظر داشته باشید که قابلیت های این اپلیکیشن دارای محدودیت هایی است و نباید تصور کنید که به لطف آن خودروی شما تبدیل به یک ماشین اسباب بازی کنترلی غول پیکر می شود.

با وجود آنکه می توانید خودروی خود را از طریق این اپلیکیشن کنترل نمایید بیشینه سرعت آن از چهار مایل بر ساعت فراتر نمی رود و اگر راننده هم بیشتر از 10 متر از ماشین فاصله بگیرد به صورت خودکار از کار می افتد.

نکته دیگر اینکه همه حسگرهای به کار رفته در ماشین هایی که قابلیت پارک خودکار دارند چنانچه بیش از اندازه به موانع نزدیک شوند از کار می افتند.

در مورد زمان دسترسی این اپلیکیشن هم باید بگوییم که اپ مذکور متاسفانه فعلا در حد یک نمونه اولیه است اما انتظار می رود که با انجام تست های ایمنی مختلف به زودی امکان استفاده از آن برای خودروهای مختلف فراهم گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    چه ماشین کنترلیه گرونی

  • رضا
    رضا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    خوب با دست هول بده بیاد عقب سوار شو بدون نیاز به اپ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی