ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی سلاح مایکروویو توسط روسیه با قابلیت نابودسازی پهپادها از فاصله 10 کیلومتری

در هفته ای که گذشت، وزارت دفاع روسیه میزبان یک نمایشگاه تجهیزات نظامی به نام Army-2015 بود و در جریان آن، جدیدترین سلاح مایکرو ویو آن با قابلیت غیرفعال کردن پهپادها به صورت خصوصی برای برخی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

در هفته ای که گذشت، وزارت دفاع روسیه میزبان یک نمایشگاه تجهیزات نظامی به نام Army-2015 بود و در جریان آن، جدیدترین سلاح مایکرو ویو آن با قابلیت غیرفعال کردن پهپادها به صورت خصوصی برای برخی از مقامات عالی رتبه این کشور به نمایش گذاشته شد.

این سیستم جدید مجهز به نوعی ژنراتور قدرتمند، آنتن بازتاب دهنده، سیستم مدیریت و کنترل و همچنین سیستم انتقال جریان است که روی بدنه موشک زمین به هوای BUK تعبیه شده و از آن برای نابود کردن هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنابر گفته یکی از سخنگویان شرکت United Instrument Manufacturing که به کرملین تعلق دارد، این سلاح مایکرو ویو زمانی که روی یک سکوی خاص قرار داده شود می تواند دفاع پیرامونی آن محدوده را به صورت 360 درجه فراهم آورد. همچنین گفته شده که این سیستم بردی برابر با 10 کیلومتر دارد و می تواند به هر جهتی شلیک کند.

بنابر اعلام یکی از منابع آگاه در شرکت Rostech، این پلتفرم سیار مایکرو ویو، امواج الکترونیکی با فرکانس پایین را به سمت اهداف هوایی کم ارتفاع و همچنین کلاهک های متعلق با سلاح های دارای دقت بالا شلیک می کند.

این منبع که نامی از وی به میان نیامده، در مصاحبه خود با شبکه خبری Russia Today اظهار داشت: «از نظر توانمندی ها و قابلیت ها هم باید بگوییم که این سلاح هیچ رقیبی در دنیا ندارد و همه تجهیزات مورد نیاز آن روی یک پلتفرم سپر موشکی BUK سوار می شود.»

یادآور می شود که جدیدترین جنگنده نظامی روسیه به نام Yak-130 نیز در جریان این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شد که در پارک نظامی پتریوت برگزار گردید.

گفتنی است که کرملین در نظر دارد صدها پهپاد را تا سال 2025 میلادی به ارتش خود بیافزاید و همچنین به زودی از یک تانک جدید به نام Armata T-14 رونمایی خواهد کرد که گفته می شود مجهز به زره سرامیکی بوده و به همین دلیل 50 درصد نسبت به تجهیزات سنتی هم گروه خود مستحم تر است. این تانک همچنین دارای یک توپ قدرتمند 125 میلیمتری و سیستم هشدار الکترونیکی برای پیشگیری از بروز مشکلات مکانیکی احتمالی است.

ap413697370516

البته اینها، برخی از طرح هایی هستند که ولادیمیر پوتین برای مدرنیزه کردن ارتش روسیه در سر دارد. براساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، آقای پوتین، هم اکنون مقادیر هنگفتی از بودجه های سری این کشور را صرف ارتقاء و بهبود بزرگ ترین ارتش دنیا از زمان درگیری جنگ سرد می کند.

گفتنی است که براساس برآوردهای صورت گرفته توسط موسسه Gaidar که یک اتاق فکر مستقل در روسیه محسوب می شود، این بودجه که تحت عنوان بودجه سیاه از آن یاد شده و در اسناد قانونی روسیه نیز محاسبه نمی گردد، از سال 2010 میلادی تاکنون افزایشی دوبرابری را تجربه کرده و به رقم 21 درصد از کل بودجه این کشور رسیده که حالا برابر با 3.2 تریلیون روبل (60 میلیارد دلار) می شود.

علاوه بر این، در وبسایت وزات دفاع این کشور هم آمده است که ژنرال Philip Breedlove از نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نسبت به تمایلات پوتین از انجام این قبیل اقدامات ابراز بی اطلاعی کرده است. در این وبسایت آمده: «تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از اقدامات پوتین درس بگیریم و آنچه شاهدش هستیم نشان دهنده رشد توانمندی های نظامی روسیه و مدرنیزه شدن قابل توجه ارتش این کشور است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • moc
    moc | ۸ تیر ۱۳۹۴

    تو زمینه دریایی و نیروی زمینی و موشکی هیچ کشوری به پای روسیه نمیرسه
    امریکا هم اگه خیلی قدرتمنده بخاطر نیروی هواییش هست که چندین برابر بقیه کشورهاست وگرنه از لحاظ موشکی و نیروی دریایی مخصوصا زیردریایی ها و تانک و نیروی زمینی به مراتب از روسیه ضعیفتره
    اگر هم بخواد جنگی بین روسیه و امریکا یا بین سایر کشورهای ابر قدرت دنیا بشه دو طرف نابود میشن کافیه چندتا بمب اتم برا هم بفرستن جفت کشورها زیر و رو میشن
    و تقریبا مطمئن باشید چون این دو کشور بزرگراهی جز دریا برای دسترسی به یکدیگر ندارند بخاطر نیروی دریایی و مخصوصا زیردریایی ها برد تو این زمینه با روسیه است
    و از طرف دیگه توان موشکی بالای روسیه و وسعت بسیار زیاد اون کار برای امریکا که تمرکزش بر نیروی هوایی هست بسیار سخت میشه
    صبر کنین اگه چنین اتفاقی افتاد ببینین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی