ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ریزر خرید Ouya را تایید کرد

چندی پیش خبر رسید که شرکت تولیدکننده قطعات جانبی پی سی، ریزر، نقشه ای برای خرید Ouya دارد. ریزر به سبب توسعه و ساخت ماوس، کیبورد، هدست و دیگر نیازمندی پی سی گیمرها شهرت دارد و Ouya ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

چندی پیش خبر رسید که شرکت تولیدکننده قطعات جانبی پی سی، ریزر، نقشه ای برای خرید Ouya دارد. ریزر به سبب توسعه و ساخت ماوس، کیبورد، هدست و دیگر نیازمندی پی سی گیمرها شهرت دارد و Ouya استارتاپی با یک میکرو کنسول اندرویدی ناموفق است.

اما ریزر قرار نیست یک سخت افزار شکست خورده را خریداری کند و یک راست به سراغ نرم افزار توسعه داده شده توسط شرکت Ouya رفته است. با این حساب، ریزر قسمت اعظمی از کمپانی مذکور را خریداری کرده و قسمت دیگری را به حال خود رها نموده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ریزر قصد دارد پروژه اندروید تی وی خود را با قدرت هر چه تمام تر به پیش راند اما تا به حال شرکت های بسیاری وارد این تجارت شده و شکست خورده اند. بنابراین لازم نیست شرکت معتبری چون ریزر، راه پیموده شده توسط دیگران را دوباره تکرار کند.

با به خدمت گرفتن Ouya، حالا پروژه Forge TV یک قدم فراتر می رود و دو شرکت تجربه های شان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. سیستم عامل اویا بیش از هزار بازی دارد و حالا اگر اقدام به روشن کردن میکرو کنسول اویا کنید، رابط کاربری Cortex ریزر اجرا می شود و استور اویا نیز برای اندروید تی وی بالا خواهد آمد.

کورتکس حداقل تا یک سال آینده از سخت افزار اویا پشتیبانی خواهد کرد اما طی این مدت کاربران به خرید و استفاده از Forge TV ترغیب خواهند شد. البته، برند Ouya فعالیت خود را به عنوان ناشر بازی های اندروید تی وی ادامه خواهد داد.

مین-لیانگ تان، مدیرعامل ریزر می گوید معامله به طور کامل با پول نقد انجام پذیرفته و تبادل سهامی صورت نگرفته است. قرارداد میان دو شرکت، 12 ژوئن به امضا طرفین رسیده است.

بخش سخت افزاری اویا و دیگر بخش های تجاری به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند. جولی اورمن، موسس و مدیرعامل شرکت نیز سمت خود را حفظ خواهد کرد تا اویا را به پیش راند.

هنوز مشخص نیست که اویا بدون بخش نرم افزاری خود چگونه می خواهد در بازار رقابتی پیش رو جان سالم به در برد اما جالب است بدانید که چند ماه پیش، علی بابا 10 میلیون دلار روی اویا سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی