ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای تقویت تیم Street View استارتاپ Digisfera را خریداری کرد

گوگل اخیرا کمپانی Digisfera را خریداری کرده است؛ استارتاپی که تمرکزش روی تصاویر پانورامیک قرار دارد. کارکنان این شرکت نیز قرار است که به تیم Street View آن ملحق گردند تا همچنان به ایجاد «تجربیات فوق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

گوگل اخیرا کمپانی Digisfera را خریداری کرده است؛ استارتاپی که تمرکزش روی تصاویر پانورامیک قرار دارد. کارکنان این شرکت نیز قرار است که به تیم Street View آن ملحق گردند تا همچنان به ایجاد «تجربیات فوق العاده با استفاده از عکاسی 360» ادامه دهند.

این شرکت ساکن مانتین ویو نیز خرید استارتاپ یاد شده را تایید کرده است اما از ارائه هرگونه اظهار نظر در مورد جزئیات و ارزش این قرارداد خودداری نموده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

استارتاپ Digisfera در ژانویه سال 2011 میلادی تاسیس شد و مقر اصلی آن در پرتغال قرار دارد. مدیرانش آن را تحت عنوان شرکتی توصیف می کنند که «خدمات عکاسی، طراحی و توسعه ای را برای پروژه های متشکل از تصاویر 360 درجه» ارائه می کند.

این کسب و کار کوچک ظرف 5 سال گذشته پروژه های پانورامیک مختلفی را انجام داده که از آن جمله می توان به عکس برداری از مراسم معارفه باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، افتتاح استادیوم ماراکانا در ریو دو ژانیرو در جریان جام جهانی 2014 برزیل و المپیک زمستانی سوچی در روسیه اشاره نمود.

علاوه بر پروژه های یاد شده، این استارتاپ همچنین دو مجموعه ابزاری را توسعه داده؛ نخست PanoTag که به توسعه دهندگان امکان می دهد قابلیت برچسب گذاری را به اپلیکیشن های خود اضافه نمایند و دیگری Marizano که تصاویر پانورامای شما را پردازش کرده و از آنها در قالب عکس های 360 درجه قابل مشاهده در داخل مرورگرتان خروجی می گیرد.

اما گوگل در نظر دارد که سرویس PanoTag را متوقف نماید؛ به این ترتیب مهندسان این شرکت فرصت می یابند که به جای آن روی Street View کار کنند. از همین جهت دیگر امکان توسعه این سرویس وجود نخواهد داشت و مشتریان جدید برای آن پذیرفته نخواهند شد و سرورهای PanoTag هم از تاریخ 31 اکتبر غیرفعال می شوند و این یعنی اپلیکیشن های وابسته به این سرورها از کار کردن باز می ایستند.

گوگل اما در نظر دارد که Marzipano را «ظرف هفته های آتی» به صورت متن باز در بیاورد. طبق اعلام مدیران Digisfera امید می رود که این اقدام «به نفع جامعه عکاسی پانورامیک باشد». در این بخش از شما دعوت می کنیم نگاهی به امکانات و قابلیت های اصلی این ابزار بیاندازید:

  • سازگاری با وب: این ابزار به گونه ای طراحی شده که قابلیت کار کردن با استانداردهای وب را دارد. می توانید آن را با استفاده از یک API قدرتمند جاوا اسکریپت کنترل نموده و اینترفیس های دلخواهتان را با استفاده از HTML و CSS بسازید.
  • پشتیبانی مرورگر: تکنولوژی ارجح WebGL است اما تمامی دستگاه های عمده و مرورگرهای دسکتاپی تا اینترنت اکسپلورر 8 از آن پشتیبانی می کنند.
  • عملکرد فوق العاده: Marzipano به گونه ای بهینه سازی شده که می تواند تصاویر 360 درجه با هر ابعادی را با بهترین عملکرد ممکن نمایش دهد. این سرویس همچنین بسیار سبک است و پس از فشرده سازی حجمی برابر با 55 کیلوبایت خواهد داشت

شرکت Digisfera توسط آنتونیو کابرال و پسرش مانوئل تاسیس شد و کامل روشن است که پس از فروخته شدن این شرکت، هر دوی این افراد به گوگل منتقل خواهند شد.

در این بخش می توانید شرح بیانیه منتشر شده در این رابطه را مطالعه نمایید:

مفتخریم که اعلام نماییم Digisfera به گوگل ملحق می شود. ما شرکت خود را 5 سال پیش راه اندازی کردیم و این فرصت را پیدا کردیم که روی پروژه های جالب متعددی از جمله عکس برداری 360 درجه  کار کنیم و حالا از اینکه قرار است به تیم Street View گوگل ملحق شویم و همچنان تجربیاتی فوق العاده ای را با استفاده از عکسبرداری 360 درجه بسازیم خرسندیم.

چون ما در حال حرکت به سمت ماجراجویی بعدی مان هستیم، دیگر امکان آنکه PanoTag را توسعه دهیم برایمان وجود ندارد و به همین دلیل این سرویس متوقف می شود. ما در نظر داریم که ابزار Marzipano خود را نیز ظرف هفته های آتی به صورت متن باز درآوریم و امید داریم که این اقدام به نفع جامعه عکاسی پانورامیک باشد.

از تمام دوستان و مشتریانی که در این مدت طولانی ما را پشتیبانی کردند کمال تشکر را داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی