ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم نقشه نگاری Here می خواهد از داده های آنی راننده ها در ماشین های خودران استفاده کند

واحد نقشه سابق نوکیا موسوم به Here امروز اعلام کرد که در نظر دارد تلاش های جهانی خود در حوزه نقشه نگاری را وسعت ببخشد و بهبودهایی را در نسل تازه نقشه های قابل خواندن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

واحد نقشه سابق نوکیا موسوم به Here امروز اعلام کرد که در نظر دارد تلاش های جهانی خود در حوزه نقشه نگاری را وسعت ببخشد و بهبودهایی را در نسل تازه نقشه های قابل خواندن برای ماشین های خودران ایجاد نماید.

این شرکت چندی پیش توسط کنسرسیومی متشکل از خودروسازان آلمانی از جمله آئودی، بی ام دابلیو و شرکت مادرتخصصی مرسدس یعنی دایملر با امضای قراردادی به ارزش 3.1 میلیارد دلار خریداری شد.

بعد از این قرارداد، حاصل تلاش های Here در زمینه تهیه و توسعه نقشه های با رزلوشن بالا و آنی توسط واحد اتومبیل های خودران آن شرکت های اتومبیل سازی مورد استفاده قرار گرفت و این واحد، در عین حال سعی دارد نرم افزار رهگیری استاندارد خود را به گزینه جایگزین جذاب تری برای نقشه های گوگل و اپل تبدیل نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مورد بحث در خبری که اخیرا منتشر گردیده اعلام کرده: «از نظر تاریخی، نقشه ها در واقع اقتباسی از واقعیت بوده اند. اما چه می شود اگر داده های آنها به گونه ای طراحی شود که علاوه بر مردم، ماشین ها نیز امکان پردازش و استفاده از آنها را داشته باشند؟»

Here در واقع در نظر دارد با استفاده از داده های آنی رانندگان که به صورت ناشناس به دست می آیند نرم افزار خود را بهبود ببخشد و نقشه هایی همراه با جزئیات بیشتر را طراحی کند که این امر تا حدود زیادی شبیه به همان کاری است که تسلا با استفاده از داده های دریافتی از خودروهای الکتریکی اش در جهت بهبود سیستم اتوپایلوت خود انجام می دهد.

این شرکت اعلام کرده آماده است که طرح گردآوری داده خود را در اختیار دیگر شرکت های فعال در صنعت خودرو قرار دهد و با این کار می تواند توسعه نسل آتی نقشه های مورد نیاز برای ماشین های خودران را سرعت ببخشد.

از طرفی، کار کردن با Here در قیاس با نرم افزارهای رایگانی که از سوی شرکت های فعال در زمینه فناوری ارائه می شوند و امکان دسترسی مستقیم به داده های خودرو را ندارند، برای شرکت های خودروساز نیز سودمندتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    باز خوبه که نقشه های Here بعد از خریداری شدن توسط خودروسازان آلمانی به حاشیه کشیده نشد و هر روز داره همچنان پیشرفت می کنه و حتی باعث پیشرفت ماشین ها می شه.

  • memon
    memon | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    ما چطور باید نقشه ی آفلاین رو دانلود کنیم؟
    تو اپ نمیشه ثبت نام کرد!

مطالب پیشنهادی