ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DJI سیستم تازه ای برای جلوگیری از پرواز پهپادهایش در محدوده های ممنوعه طراحی کرده است

روز پنجشنبه گذشته کمپانی DJI نسخه بتای سیستم تازه خود موسوم به geofencing یا حفاظ جغرافیایی را ارائه کرد که طبق گفته خود این شرکت، پهپادها را از پرواز به داخل محدوده های هوایی ممنوعه باز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

روز پنجشنبه گذشته کمپانی DJI نسخه بتای سیستم تازه خود موسوم به geofencing یا حفاظ جغرافیایی را ارائه کرد که طبق گفته خود این شرکت، پهپادها را از پرواز به داخل محدوده های هوایی ممنوعه باز می دارد.

این قابلیت تازه GeoSpatial Environment Online نام دارد که به اختصار GEO خوانده می شود و به کاربران امکان می دهد محدوده های هوایی پرواز ممنوع را بشناسند، حال ممکن است که پرواز دِرون در این موقعیت ها به دلیل وضع برخی قوانین ممنوع اعلام شده باشد یا اینکه به دلیل وجود پاره ای مسائل ایمنی و امنیتی اینطور باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر خاطرتان باشد، اداره هوانوردی ایالات متحده آمریکا چندی پیش خواهان وضع قوانین بیشتر در مورد پرواز پهپادها شد و ظاهرا کمپانی چینی DJI نیز با طراحی سیستم یاد شده قصد دارد تا حدودی رضایت این سازمان را جلب نماید.

سیستم GEO، پهپادهای ساخت DJI را از بلند شدن در داخل محدوده های ممنوعه نظیر فرودگاه و واشنگتن دی سی منع می نماید و علاوه بر این، به کاربران امکان می دهد از وجود محدوده هایی که پرواز دِرون در آنها به صورت موقتی ممنوع اعلام گردیده از جمله بستر آتش سوزی یا رویدادهای ورزشی بزرگ آگاهی پیدا کنند.

مناطق حساس در مجاورت زندان ها و نیروگاه های برق نیز از جمله بخش های پرواز ممنوع هستند و سیستم GOE از پرواز دِرون های این کمپانی در اطراف آنها ممانعت به عمل خواهد آورد.

البته کاربران درون های DJI می توانند فعلا به صورت موقتی سیستم یاد شده را غیر فعال کرده و برخی از محدودیت های پروازی آن را قفل گشایی کنند اما برای این منظور لازم است که حساب های بانکی تایید شده و همچنین یک کارت اعتباری داشته باشند و شماره موبایلشان هم در داخل پایگاه داده ای DJI ثبت گردیده باشد. به این ترتیب اگر پهپادی در یکی از بخش های ممنوعه پیدا شود، سازمان های امنیتی می توانند مالک آن را شناسایی نمایند.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کاربران نمی توانند همه محدودیت های پروازی را هم قفل گشایی نمایند و موقعیت هایی نظیر واشنگتن دی سی از جمله بخش هایی هستند که پرواز در آنها کاملا ممنوع است.

سیستم طراحی شده از سوی شرکت DJI تلاشی است که از سوی این کمپانی چینی در راستای جلوگیری از پرواز پهپادها در مجاورت بخش های پرواز ممنوع نظیر فرودگاه ها یا کاخ سفید طراحی گردیده.

نکته دیگر اینکه، سازمان هوانوردی ایالات متحده آمریکا برای آنکه نظارت بیشتری روی این پرنده ها داشته باشد، از تمامی کاربران وسایل زیر 25 کیلوگرم درخواست کرده که تا تاریخ 30 بهمن ماه 1394 درون های خود را ثبت نمایند و در صورتی که از انجام این کار خودداری نمایند ممکن است با جریمه ای 27500 دلاری روبرو گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • وحید
    وحید | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    چه سیستم جالبی، خیلی بدرد بخوره، کاش یه سیستم هم میشد روی خونه نصب کرد که وقتی پهپادی خواست دور و برش بچرخه مانع اینکار بشه، یجورایی حفظ حریم خصوصی

    • Silent Sun
      Silent Sun | ۱۳ دی ۱۳۹۴

      این خوبه

مطالب پیشنهادی