ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کره شمالی اعلام نموده به زودی ماهواره جدیدی را به فضا ارسال خواهد کرد

به گزارش آسوشیتدپرس، کره شمالی در نظر دارد تا سه هفته ی آینده ماهواره ی دیدبانی زمین را به فضا ارسال نماید. منبع اصلی این خبر سازمان بین المللی دریانوردی در لندن است که مسئول ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

به گزارش آسوشیتدپرس، کره شمالی در نظر دارد تا سه هفته ی آینده ماهواره ی دیدبانی زمین را به فضا ارسال نماید.

منبع اصلی این خبر سازمان بین المللی دریانوردی در لندن است که مسئول حفظ امنیت و قانون گذاری در حوزه کشتیرانی در سراسر دنیا به شمار می رود. به گزارش این سازمان، کره شمالی ادعا نموده یک روز در بین تاریخ های 19 تا 25 اسفندماه ماهواره یاد شده را به فضا پرتاب خواهد نمود.

بسیاری از کارشناسان این حوزه قبلا گمانه زنی نموده بودند که کره شمالی به زودی راکتی به مدار زمین ارسال خواهد نمود. همچنین، تصاویر به دست آمده از ماهواره نیز از افزایش فعالیت ها در سایت فضائی Sohae در شمال غربی کشور مورد بحث حکایت داشت و از روی این عکس های لو رفته می شد تشخیص داد که جسمی شبیه راکت به سمت سایت حمل می گردد.

ارسال ماهواره به فضا در ظاهر هیچ گونه خطری ندارد اما اگر خاطرتان باشد کره شمالی چند هفته پیش تسلیحات اتمی خود را مورد آزمایش قرار داد که از نظر بسیاری از کشورهای دنیا این کار بسیار خطرناک به شمار می رفت. در حال حاضر نیز این کشور با ارسال کاوشگر جدید خود دوباره موجب وحشت کارشناسان گشته زیرا از فناوری این راکت ها می توان برای توسعه هر چه بیشتر موشک های قاره پیما و بالستیک استفاده نمود.

در آخر بد نیست بدانید کره شمالی در سال 2012 میلادی نیز به پرتاب راکت به فضا اقدام نموده که پس از ارسال موفقیت آمیز و قرارگیری ماهواره در مدار موردنظر، کنترل راکت در فضا از دست آنها خارج گشته بود و همین مسئله موجب شد تا کاخ سفید این اقدام را دلیلی دیگر برای انجام رفتارهای سهل انگارانه از طرف کره شمالی اعلام نماید.

حالا باید دید این بار نتیجه چگونه رقم خواهد خورد و واکنش بقیه کشورها در این رابطه چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    بابا بزنین این کره رو با خاک یکسان کنن .هم مردم دنیا راحت میشن .هم مردم خودش

مطالب پیشنهادی