ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار پوشیدنی های هوشمند سلامتی
تکنولوژی

درآمد بازار پوشیدنی های سلامتی تا سال ۲۰۲۱ به ۱۷.۸ میلیارد دلار خواهد رسید

گروه تحقیقاتی Tractica به تازگی در گزارشی پیش بینی کرده که درآمد سالانه حاصل از بازار در حال توسعه پوشیدنی های هوشمند مرتبط با سلامتی تا سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۷.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. مقدار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

گروه تحقیقاتی Tractica به تازگی در گزارشی پیش بینی کرده که درآمد سالانه حاصل از بازار در حال توسعه پوشیدنی های هوشمند مرتبط با سلامتی تا سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۷.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. مقدار فروش نیز از ۲.۵ میلیون واحد فعلی تا ۹۷.۶ میلیون واحد در آن سال افزایش خواهد یافت.

سنجشگر فعالیت های بدنی، ابزارهای ردیابی علائم حیاتی و رصد کننده الگوی خواب روزانه تنها آغاز این راه هستند. ابزارهایی برای شرایط حاد یا بیماری های مزمن، کنترل کننده های درد و پایشگرهای شرایط جسمانی بیماران از راه دور دیگر پوشیدنی هایی هستند که انتظار می رود در آینده نزدیک وارد بازار شوند.

ora

همین چند روز گذشته بود که دستبند سلامتی Fitbit توانست جان بیماری را نجات دهد. فرد مذبور مبتلا به بیماری AFib بود که سبب می شود در برخی مواقع قلب دچار اختلال در ریتم ضربان شود. پزشکان قبل از جراحی و از روی الگوی ضربانی که توسط این دستبند سلامتی ثبت شده بود، متوجه بیماری او شدند.

از دیدگاه مدیر تحقیقات موسسه Tractica، در حال حاضر پوشیدنی های هوشمند مرتبط با سلامتی با چند مشکل عمده دست به گریبان هستند که کل کسب و کار این ابزارها را به چالش کشیده است. Aditya Kaul اصلی ترین این مشکلات را عدم دقت کافی سنسورهای به کار رفته می داند. این مسئله ارتباطی مستقیم با میزان اعتماد مشتریان به این دستگاه ها دارد.

اگر قرار است روزی چنین گجت هایی جایگزین تشخیص های بالینی پزشکان شوند، می بایست که دولت ها قوانین و استانداردهای سختگیرانه ای را در خصوص دقت عملکرد آنها وضع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی