ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار سال زندان در انتظار مرد چینی به علت تلاش برای هک کردن هواپیماهای نظامی آمریکایی

یک تاجر چینی که در ماه مارس به اقدامامات خود مبنی بر هک کردن شبکه کامپیوتری هواپیمای بوئینگ و سایر پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده بود، روز گذشته به تقریباً چهار سال زندان محکوم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

یک تاجر چینی که در ماه مارس به اقدامامات خود مبنی بر هک کردن شبکه کامپیوتری هواپیمای بوئینگ و سایر پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده بود، روز گذشته به تقریباً چهار سال زندان محکوم شد.

«سو بین» (Su Bin) پنجاه و یک ساله، محکوم است که در تلاش نیروهای چینی برای کسب اطلاعات حساس نظامی آمریکایی مشارکت داشته. وی اکنون در کنار محکومیت ۴۶ ماهه اش، مبلغ ۱۰ هزار دلار نیز جریمه شده است.

«جان کارلین» (John Carlin)، دستیار دادستان امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای گفته: «دوره محکومیت «سو بین» با توجه به اعتراف خود این شخص مبنی بر مشارکت و نقش داشتن در توطئه علیه نیروی هوایی آمریکا به نفع نیروی هوایی ارتش آزادی‌ بخش خلق چین تعیین شده است.» وی در ادامه می گوید: «سو تلاش داشته به هکرهای ارتش چین یاری رساند تا به شکل غیر قانونی به طراحی هواپیماهای پیشرفته دسترسی پیدا کنند.»

دادستان امنیت ملی ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۴ خبر داده بود که سو، در بازه زمانی ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۴ دست کم ۱۰ بار به ایالات متحده سفر کرده و با دو همدست ناشناس خود، اقدام به تلاش برای سرقت داده های حساس و انتقال آنها به چین نموده است.

گفته می شود که سه شخص، در پی سرقت طرح های توسعه هواپیمای حمل و نقل نظامی C-17 و همچنین جت های جنگنده F-22 و F-35 بوده اند تا سپس آنها را به کمپانی های چینی بفروشند.

اینطور که گفته می شود، Su اعتراف کرده که ایمیل هایی را به دو همدست خود ارسال کرده که در آنها برنامه ها را تشریح نموده و می گوید که چه شرکت ها، افراد و تکنولوژی هایی را هک کنند تا بتواند داده های آنها را به چین ببرند. دادستان امنیت ملی آمریکا خبر می دهد که Su اعتراف کرده هدفش از انجام این کار، کسب منابع مالی بوده است.

در این بین دولت چین هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده. «سو» در سال ۲۰۱۴، در کانادا دستگیر و به ایالات متحده منتقل شد. وی در مارس ۲۰۱۶ به اقدامات خود اعتراف کرد و اینک رای زندان ۴۶ ماهه در مورد پرونده وی صادر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m.gh
    m.gh | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    چینی ها هیچ وقت به رقابت منصفانه و صادقانه ، وفادار نبودند،در حالی که شرکت های بزرگ و کوچک غربی ،پتانسیل و هزینه های هنگفتی را برای تحقیق و توسعه ، مطالعات میدانی و بازاریابی و صد البته طراحی چندین نمونه اولیه محصولات صرف می کنن تا در نهایت محصول تولید بشه.از اونطرف شرکت های چینی ، به راحتی اصل محصول را کپی کرده بدون هیچ گونه هزینه برای تحقیق و توسعه و حتی بازاریابی.جالب تر این که دولت چین هم به اونها کمک میکنه و هرروز قوانین سخت گیرانه تری را متوجه شرکت های خارجی میکنه

مطالب پیشنهادی