ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار معاون سازمان تنظیم مقررات نسبت به کم فروشی اپراتور های اینترنت

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد و دستور توقف سرویس دهی داده می شود.

جوشقانی در اظهارات خود به گزینه ی ضریب اشتراک یک به هشت در مصرف پهنای باند اینترنت اشاره کرده و گفته است: «تا پیش از این در تخصیص پهنای باند شک و شبهه ی ضریب اشتراک وجود داشت و میزان سرعت اینترنت کاربران، با تحلیل‌ هایی در مورد اشتراک میزان پهنای باند همراه بود».

وی با اعلام حذف این گزینه خاطرنشان کرده است: «این به این معنی است که اگر تا پیش از این، سرویس دهنده ی اینترنت، پهنای باند را بین ۱ تا ۸ کاربر به اشتراک می گذاشت هم اکنون باید به همان سرعت درخواستی مشترک، به وی سرویس دهد».

الزام اپراتور های اینترنت به افزایش پهنای باند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنتی به افزایش پهنای باند گفته است: «چنانچه با مواردی برخورد کنیم که میزان پهنای باندی که به عنوان سرانه در پروانه ی اپراتور ها دیده شده است کمتر باشد، دستور توقف فروش صادر خواهیم کرد».

وی با اشاره به بهانه ی اپراتور ها مبنی بر اشتراک پهنای باند بین چند مشترک تأکید کرده است: «در مصوبه ی جدید، اپراتور های ارتباطی باید شبکه ی خود را به گونه ای طراحی کنند که مشترک سرویس مناسب طبق درخواست خود و بر مبنای هزینه ای که پرداخت کرده دریافت کند. اما اینکه چه میزان پهنای باند به کاربر اختصاص یابد، طبق طراحی شبکه ی اپراتور ها خواهد بود».

الزام اپراتور ها به رعایت حداقل سرانه ی پهنای باند اینترنت

جوشقانی در ادامه افزوده است: «اپراتور باید به ازای هر مشترک، سرانه ی پهنای باند مشخصی داشته باشند. ما در پروانه ی اپراتور های اینترنت ثابت (FCP) مشخص کرده ایم که میزان سرانه ی پهنای باند به ازای هر مشترک، حداقل چه رقمی باید باشد. با لحاظ کردن این گزینه در پروانه ی فعالیت اپراتور ها، مشخص خواهد شد که اپراتور در مورد تخصیص پهنای باند و میزان کیفیتی که در اختیار مشترک می گذارد، کم فروشی می کند یا خیر».

وی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنت به رعایت حداقل ها در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران، خاطرنشان کرد: «در صورتی که این اپراتور ها مطابق با پروانه عمل نکنند و کمتر از حد انتظار، پهنای باند اینترنت به کاربر اختصاص دهند، به آنها اخطار داده و حتی دستور توقف فروش می دهیم و اجازه نخواهیم داد اپراتور متخلف، نسبت به فروش سرویس اقدام کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MD9
    MD9 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    فکر کنم تمام اپراتورها و ISPها به این خبر دسته جمعی بخندن!

  • 1994.mohsen
    1994.mohsen | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا که.

  • 1994.mohsen
    1994.mohsen | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    پس چرا نظر منو پاک کردیم ؟ مگه دروغ گفتم که ایرانسل حجم ترافیک رو کمتر اون چیزی که نوشته به مردم میده

  • 1994.mohsen
    1994.mohsen | ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

    بزرگترین دزد ترافیک در ایران ایرانسل .من با بسته 60 مگ یک روزه ایرانسل فقط 37 مگ تونستم دانلود کنم اونم درشرایط که کل ترافیک اپلود و دانلود رو با یک برنامه کنترل کردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی