ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فساد در فوتبال پایان ندارد؛ افشای حجم بی سابقه ای از اطلاعات دیجیتالی محرمانه

در دنیای امروز حفاظت دیجیتالی زیر سایه یک علامت سوال بزرگ است و در سال های اخیر شاهد افشای اطلاعات محرمانه بسیاری بوده ایم. اینک موج تازه ای در دنیای امنیت به راه افتاده که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

در دنیای امروز حفاظت دیجیتالی زیر سایه یک علامت سوال بزرگ است و در سال های اخیر شاهد افشای اطلاعات محرمانه بسیاری بوده ایم. اینک موج تازه ای در دنیای امنیت به راه افتاده که هدف آن، فوتبالیست های مطرح و اقدامات پشت پرده آنهاست.

به تازگی یک رسانه آلمانی موسوم به اشپیگل اعلام کرده گروهی تحت عنوان «فوتبال لیکس»، نزدیک به 1.9 ترابایت داده که شامل 18.6 میلیون فایل و سند می شود را در اختیارشان قرار داده است.

این اطلاعات عظیم که از آن با عنوان افشای اسنودن دنیای فوتبال یاد می شود، توافقات محرمانه بین فوتبالیست ها و باشگاه های بزرگ را ضمن افشای فساد مالیاتی شامل می شود.

اشپیگل مدعی است در طی 7 ماه گذشته به این داده ها دسترسی داشته و با همراهی 60 ژورنالیست بین المللی و سازمان تحقیقات اروپا، به تحلیل آنها پرداخته است.

download-w600

این نشریه در راس امور، ستاره های مشهوری مانند کریستیانو رونالدو و مسوت اوزیل را هدف قرار داده و باور دارد سوءاستفاده های اقتصادی و مالیاتی متعددی در طول دوران حرفه ای این فوتبالیست ها رخ داده است.

فرار مالیاتی یکی از مسائلی است که در دنیای فوتبال امری دور از انتظار نیست و همانطور که احتمالاً می دانید، لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا نیز اخیراً مورد اتهام قرار گرفته بود. اشپیگل اعلام کرده در طی هفته های آینده جزئیات یافته های فساد و معاملات غیرقانونی فوتبال مدرن را افشا خواهد کرد.

مسئله ای که نشان می دهد در دنیای امروز، حفظ اطلاعات محرمانه و معاملات غیرقانونی تقریباً غیر ممکن بوده و با شناختی که از گروه هایی مانند ویکی لیکس وجود دارد، می توان هرروز منتظر افشای داده های جدیدی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MohamadReza Goudarzi
    MohamadReza Goudarzi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    کریس تبرئه شد تمامی اسنادشم ک ب تایید اداره مالیات اسپانیا رسیده منتشر کرد کلا هر کی میخواد معروف شه اسم رونالدو رو میاره?

    • Hamid Mostafaie
      Hamid Mostafaie | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

      ایول داداش موافقم

    • Sajad Hakimi
      Sajad Hakimi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

      اونارو هم خریده!!!

مطالب پیشنهادی