ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Timeline ویندوز 10 اجازه می دهد تا کار با اپ ها را در دیوایس های مختلف ادامه دهید

مایکروسافت دقایقی پیش و در جریان دومین روز کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از قابلیت جدیدی به نام Timeline در ویندوز 10 پرده برداشت. به لطف این قابلیت جدید، کاربران ویندوز 10 می توانند میان دیوایس های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۰

مایکروسافت دقایقی پیش و در جریان دومین روز کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از قابلیت جدیدی به نام Timeline در ویندوز 10 پرده برداشت. به لطف این قابلیت جدید، کاربران ویندوز 10 می توانند میان دیوایس های مختلف، از جمله موبایل های مبتنی بر iOS و اندروید جابجا شوند.

در همین راستا، مایکروسافت یک حالت تایم لاین را به Task View ویندوز 10 اضافه کرده که در آن می توان اپلیکیشن های در حال اجرا میان دیوایس های مبتنی بر ویندوز 10 و دیوایس های iOS و اندروید را تحت نظر گرفت.

قابلیت تایم لاین ویندوز 10 به شما اجازه می دهد که در صورت جابجا شدن میان دیوایس های ویندوز 10، دوباره به همان نقطه ای که مشغول کار در آن بوده اید بازگردید. همچنین به لطف تعامل با کورتانا، این قابلیت می تواند به بعضی از اپلیکیشن های مایکروسافت برای پلتفرم های اندروید و iOS نیز گسترش یابد. به طور کلی می توان گفت که تایم لاین ویندوز تقریبا برای انجام همان کاری طراحی شده که continuity در iOS و macOS انجام می داد.

مایکروسافت در گذشته قابلیت های مشابه تایم لاین را هم آزمایش کرده است. به عنوان مثال همین حالا می توانید کلیه تب هایتان در مرورگر اج را به لطف کورتانا میان تمام دیوایس های ویندوز 10 همگام سازی کنید.

شاید کلیدی ترین نکته قابلیت تایم لاین، گسترش آن به دیوایس هایی خارج از پلتفرم ویندوز 10 باشد. کورتانا در این تجربه نقش اصلی را ایفا کرده و می تواند میان ویندوز، iOS و اندروید ایجاد ارتباط کند.

البته برای فراهم شدن این امکان لازم است که توسعه دهندگان اپلیکیشن های خود را در Microsoft Graph ثبت کنند. فقط تحت این شرایط است که کاربران ویندوز 10 می توانند به محتوای خود هنگام جابجایی میان دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی