ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری DFS در آمریکا به ثبت رسید؛ یک گام نزدیک تر به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر

خبرگزاری های کره جنوبی گزارش می دهند شرکت CrucialTec که در زمینه راهکارهای بیومتریک فعالیت دارد، به تازگی پتنتی را در رابطه با حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر در آمریکا به ثبت رسانده. این فناوری که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

خبرگزاری های کره جنوبی گزارش می دهند شرکت CrucialTec که در زمینه راهکارهای بیومتریک فعالیت دارد، به تازگی پتنتی را در رابطه با حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر در آمریکا به ثبت رسانده. این فناوری که DFS یا «راهکار اثر انگشت در نمایشگر» نام دارد، می تواند قابلیت احساس لمس را در بخشی مشخص از پنل صفحه نمایش ارتقاء بخشیده و توانایی اسکن اثر انگشت را به آن اضافه کند.

تمامی قطعات به کار رفته در این ماژول، شفاف هستند و تأثیر منفی روی کیفیت تصویر نخواهند داشت، ضمن اینکه به ادعای سازنده، فرایند تولید نیز بسیار ساده و کارآمد است و حتی می توان از خطوط تولید کنونی صفحات لمسی با تغییرات جزئی برای تعبیه این فناوری استفاده نمود.

CrucialTec با شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل به توافق رسیده است

البته همان طور که می دانید ثبت پتنت به معنای نهایی شدن محصول نیست، اما این بار ظاهراً اوضاع فرق می کند. CrucialTec چندین سال مشغول توسعه این فناوری بوده و جدیدترین گزارش آنها نشان می دهد در سال جاری شاهد عرضه ابزارهای پوشیدنی و موبایل های مجهز به این تکنولوژی خواهیم بود. این کمپانی می گوید با تولیدکنندگان برتر جهانی برای تعبیه حسگر اثر انگشت در نمایشگر ساعت های هوشمند و بخشی از نمایشگر موبایل ها به توافق رسیده است.

شرکت مورد بحث از سه لایه نازک ترانزیستوری برای هر الکترود استفاده کرده که امکان اسکن با دقت بالا را فراهم می سازند. جالب است بدانید اسکنرهای اثر انگشت کنونی فقط یک لایه دارند. رویکرد CrucialTec حداکثر دقت را در کنار شفافیت فوق العاده ممکن ساخته است.

احتمال می رود تولید کنندگان موبایل چینی از جمله هوآوی و اوپو نخستین کمپانی هایی باشند که از این فناوری در محصولاتشان استفاده نمایند، ضمن اینکه در ادامه دیگر شرکت های مطرح نیز مسیری مشابه را در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی