ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی هاچ بک آتشین فورد؛ 350 اسب بخار در سینه فوکوس RS [تماشا کنید]

اولین نسل فورد فوکس ر سال ۱۹۹۸ به عنوان جانشین فورد اسکورت متولد شد این مدل در سال ۱۹۹۹ با اندکی تغییرات با نام فورد فوکس دبلیو آر سی در مسابقات رالی جهانی شرکت کرد. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اولین نسل فورد فوکس ر سال ۱۹۹۸ به عنوان جانشین فورد اسکورت متولد شد این مدل در سال ۱۹۹۹ با اندکی تغییرات با نام فورد فوکس دبلیو آر سی در مسابقات رالی جهانی شرکت کرد. این نسل تا سال ۲۰۰۴ به کار خود ادامه داد.
نسل بعدی در کلاس کوپه از سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تولید شد. نسخه کروکی این نسل در سال ۲۰۰۷ و نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. اما سومین نسل از این خودروها از سال ۲۰۱۱ تاکنون برای عرضه در بازارهای امریکا و اروپا تولید می‌شود.
کمپانی فورد تصمیم گرفته با تولید محدود خودروهای فورد فوکس آر اس ۲۰۱۸ به زندگی سومین نسل از این خودروها پایان دهد. گفته می‌شود که نسل چهارم از این خودروها به زودی معرفی خواهد شد.


این مدل تولید محدود که با تیراژ ۱۵۰۰ دستگاه برای بازارهای امریکا و کانادا تولید خواهد شد در واقع یک نسخه بازنگری شده از فورد فوکس آر اس است که تغییرات ان مبتنی بر درخواست‌ها و نظرات علاقمندان به این خودرو می‌باشد.
در این هات هچ بیضی شکل که به دو رنگ آبی نیتروی و قرمز مسابقه‌ای عرضه می‌شود علاوه بر ویژگی‌های آر اس استاندار از تجهیزات و قابلیت‌های دیگری مثل دیفرانسیل جلو ضد لغزش استفاده شده که سبب تمایز این نسخه‌ با مدل استاندارد آر اس می‌شود.

فارغ از رنگ خودرو تمامی نمونه های تولید شده ی این مدل تولید محدود بر روی سقف، آینه و اسپویلر خود رنگ سیاه یا سفید خواهد داشت.
قدرت موتور ۳۵۰ اسب بخار به همراه آپشن دریفت خودرو بدون تغییر باقی حفظ شده است تا همچنان این خودرو به عنوان یکی از خودروهای شاخص فورد شناخته شود.


فورد تاکید خاصی دارد که تمامی مراحل طراحی و ساخت این خودرو متکی بر خواسته‌ها و نظرات علاقمندان به این خودرو بوده و ویدیویی منتشر کرده است که در آن گروهی از علاقمندان به خودروهای فورد فوکس برای پیش نمایش این مدل جدید دعوت شده و توسط راننده حرکات نمایشی مشهور، کن بلاک آموزش داده می شوند.
هنری فورد به عنوان یکی از نوادگان موسس شرکت فورد و مدیر بخش بازاریابی این شرکت میگوید که تولید محدود این خودرو در راستای ارضای تقاضای فورد فوکس آر اس بوده است و  الهام‌ گرفتن از نظرات علاقه‌مندان در طراحی این خودرو سبب محبوبیت بیشتر این مدل می‌شود.
فورد همچنین توضیح داد که به منظور در نظر گرفتن نظرات علاقمندان به این خودرو زمان زیادی را صرف گوش دادن به صحبت‌ های مشتریان، اعضای باشگاه مالکان، مطالعه نظرات و پیشنهادات در وب سایت های علاقه مندان و حتی بررسی تفاسیر مختلف انجمن های طراحی کرده است.


در این نسخه از آر اس از یک دیفرانسیل جلو جدید استفاده شده است که به فناوری قفل دیفرانسیل مکانیکی از برند کواِیف مجهز است. این فناوری برای کنترل بهتر گشتاور در شرایط چسبندگی کم جاده استفاده می‌شود و با استفاده از آن نیروی حاصل از موتور مدیریت شده و سبب می‌شود که از انتقال نیروی بی مورد به چرخها جلوگیری شود.
کمپانی فورد تصمیم گرفته تا در این مدل نهایی قابلیت‌ها و ویژگی‌های استاندارد را افزایش دهد به این صورت که تمام آپشن ها و ویژگی‌های قابل انتخاب در مدل فورد فوکس آر اس در پکیج RS2 شامل صندلی‌هایی مشکی ریکارو، گرمکن‌های صندلی و آینه ،‌ فرمان مجهز به گرم‌کن داخلی و سیستم ناوبری با کنترل صوتی به صورت استاندارد و پیش فرض در این مدل ارائه شده اند.

این کمپانی خودروساز آمریکایی در مورد کابین خودرو نیز سخاوت به خرج داده و از پوشش فیبر کربن برای دستگیره‌های در، اهرم ترمز دستی و اطراف ابزار سنجش توربو بوست استفاده کرده است.


نصب لغات RS به رنگ آبی در تمامی بدنه این خودرو از جمله بر روی جلوپنجره و قسمت مرکزی رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی آن نیز در راستای تمایز این محصول با نمونه های ساده فورد فوکوس انجام شده است.


با توجه به مشخصات این خودرو، خیلی دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک این خودرو را به منظور شکستن رکورد 7.43 ثانیه ای هوندا سیویک در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان مشاهده کنیم. گفتنی است که از ۱۵۰۰ دستگاه تولیدی این سری، ۱۰۰۰ خودرو متعلق به بازار آمریکا خواهد بود و ۵۰۰ خودرو نیز برای بازار کانادا در نظر گرفته شده است.

در ادامه می توانید ویدیو تست و بررسی این فوکوس RS 2017 توسط تاپ گیر را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی