ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا پلی استیشن قابل حمل جدیدی ساخته می شود؟

مدیر بخش بازی های ویدیویی شرکت سونی، آقای شان لیدن، در مصاحبه ای با مجله تایم درباره طول عمر کنسول های بازی این شرکت صحبت کرد. در این مصاحبه درباره دومین تلاش شرکت سونی برای به ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

مدیر بخش بازی های ویدیویی شرکت سونی، آقای شان لیدن، در مصاحبه ای با مجله تایم درباره طول عمر کنسول های بازی این شرکت صحبت کرد.

در این مصاحبه درباره دومین تلاش شرکت سونی برای به دست گرفتن بازار کنسول های دستی، یعنی پلی استیشن ویتا، کمتر صحبت شد اما سونی شکست خود را پذیرفت. در ارتباط با همین کنسول ناموفق، تلاش شرکت نینتندو با کنسول محبوب و هیبریدی سوییچ نیز به بحث کشیده شد.

از شاون لیدن پرسیده شد که آیا سونی می تواند با ارائه یک محصول خوب، در بازار کنسول های دستی درآمد زایی کند یا خیر. پاسخی که داده شد، روزنه های کوچک امید را برای جانشین کنسول ویتا بست.

لیدن توضیح داد: «صادقانه بگویم، پلی استیشن ویتا نتوانست در آمریکا و اروپای غربی فروش خوبی داشته باشد.» با این وجود او پتانسیل خوبی در کنسول های دستی می بیند، با این تفاوت که اعداد و ارقام فروش کنسول ویتا مانع ادامه این راه شدند.

سونی: پلی استیشن ویتا نتوانست در آمریکا و اروپای غربی فروش خوبی داشته باشد.

در حال حاضر برای پلی استیشن ویتا بازی های مختلفی معرفی و در نهایت منتشر می شود. متاسفانه این موضوع فقط برای کشور ژاپن صادق است. لیدن در مقابل توضیح داد که کنسول نینتندو سوییچ دقیقاً همان چیزی است که طرفداران این شرکت انتظار آن را می کشیدند.

لیدن اعتقاد دارد که نینتندو سوییچ بیشتر یک «همسفر مکمل» است تا یک «رقیب»، و خللی در مسیر کنسول پلی استیشن 4 ایجاد نخواهد کرد. آمار فروش کنسول ها حاکی از آن است که اکثر خریداران کنسول سوییچ، به طور همزمان از دو کنسول استفاده می کنند. پس جمله ای که لیدن گفت اصلاً غلط نیست.

اولین کنسول دستی شرکت سونی، یعنی پلی استیشن پرتابل یا PSP، توانست 80 میلیون واحد در سراسر جهان بفروشد. با وجود فروش خوب این کنسول دستی، نماینده شرکت نینتندو یعنی نینتندو DS همیشه در صدر فروش کنسول های دستی قرار داشت.

سونی اعتقاد دارد که نینتندو سوییچ بیشتر یک همسفر مکمل است تا یک رقیب.

سونی سال 2011 با پلی استیشن ویتا می خواست بازی را به نفع خود تغییر دهد و اما با وجود ارائه خدماتی همچون افزایش قدرت سخت افزاری، آنالوگ استیک ثانویه، صفحه نمایش OLED و انحصاری هایی همچون آنچارتد، گراویتی راش و Tearaway، این کنسول هیچ وقت نتوانست موفق شود.

لیدن در این باره توضیح داد: «شاید تکنولوژی کنسول ویتا با شرایط آن زمان همخوانی نداشت. وجود تبلت ها و اسمارت فون ها نیز یکی از دلایلی بود که پلی استیشن ویتا نتوانست به خوبی فروش کند. از زمانی که فهمیدیم کنسول ویتا نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند، محتوای انحصاری آن کمتر شد. کنترل وضعیت پلی استیشن ویتا اصلاً برای ما آسان نبود.»

گویا باید با کنسول های دستی شرکت سونی خداحافظی کنیم. شرایطی که بر بازار حاکم است، گواهی می دهد که سونی نمی تواند یک بازار مناسبی برای خود به وجود آورد. پلی استیشن ویتا در حال حاضر یک پلتفرم مستقل است که حالا دیگر عناوین خاص خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    بنظر من PS5 باید مثل نینتندو سوییچ باشه, که هم کنسول خونگی باشه هم قابل حمل...
    البته با قدرتی خیلی بیشتر از اسکورپیو.

    سال 2021 بیاد خوبه ✌?

مطالب پیشنهادی