ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل آلفابت کنترل پهپادها در آسمان
تکنولوژی

آلفابت در حال تست یک سامانه کنترل هوایی برای پهپادها است

با گسترش استفاده از پهپادها، کنترل عبور و مرور آنها در آسمان و به خصوص فضای شهری به مسئله ای مهم و حساس تبدیل می شود. به همین دلیل است که کمپانی «Project Wing» به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰

با گسترش استفاده از پهپادها، کنترل عبور و مرور آنها در آسمان و به خصوص فضای شهری به مسئله ای مهم و حساس تبدیل می شود. به همین دلیل است که کمپانی «Project Wing» به عنوان زیر مجموعه سابق گوگل و زیرشاخه فعلی آلفابت از نسخه اولیه سامانه کنترل ترافیک پهپادهای خود رونمایی کرد.

در آینده، با استفاده از این سامانه هوشمند می توان هزاران پهپاد در حال پرواز را در لحظه کنترل نمود و مانع از برخورد آنها با ساختمان ها، مردم و یکدیگر شد.

وجود چنین سامانه ای برای شرکت هایی که قصد دارند سرویس حمل و نقل یا تحویل کالا از طریق پهپادها را راه اندازی کنند ضروری خواهد بود

پر واضح است که سامانه مذکور -با نام اختصاری «UTM» یا «UAS Air Traffic Management»- وابستگی زیادی به سرویس های گوگل همچون Maps ،Earth و Street View خواهد داشت و با استفاده از آنهاست که می تواند موانع شهری را به پهپادهای در حال پرواز اطلاع دهد.

در نخستین تست های انجام گرفته سیستم هوشمند مورد بحث توانسته هدایت چندین پهپاد از انواع مختلف و با کارایی های متفاوت را به طور همزمان در مسیرهای مورد نظر به عهده بگیرد.

به طور حتم وجود چنین سامانه ای برای شرکت هایی که قصد دارند سرویس حمل و نقل یا تحویل کالا از طریق پهپادها را راه اندازی کنند ضروری خواهد بود. ضمن این که دیگر نگرانی های امنیتی برای پرواز پهپادهای غیر مجاز بر فراز مناطق پرواز ممنوع رفع خواهد شد.

گوگل قصد دارد پردازش های مورد نیاز سامانه UTM را بر عهده سرورهای ابری خود بگذارد. به طور حتم چنین قدرت پردازشی بزرگی در آینده و زمانی که سیستم مذکور مدیریت پهپادهای در حال پرواز یک شهر را بر عهده خواهد گرفت، بسیار حیاتی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی