ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الگوریتم پیش بینی چهره افراد در طی زمان
تکنولوژی

توسعه الگوریتمی برای پیش بینی تغییر چهره افراد در گذر زمان با دقت بالا

محققین انگلیسی موفق به توسعه الگوریتمی شده اند که می تواند تغییرات چهره افراد را طی سال های آینده با دقتی مناسب حدس بزند. این گروه امیدوارند با استفاده از این الگوریتم یافتن کودکانی که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

محققین انگلیسی موفق به توسعه الگوریتمی شده اند که می تواند تغییرات چهره افراد را طی سال های آینده با دقتی مناسب حدس بزند. این گروه امیدوارند با استفاده از این الگوریتم یافتن کودکانی که چند سال از زمان گم شدن آنها می گذرد آسان تر شود.

وقتی شخصی برای سال ها مفقود شده باشد، حتی عکسی از چهره او نیز دیگر به شناسایی اش کمکی نخواهد کرد. به خصوص اگر فرد در دوران کودکی مفقود شود. در این موارد پلیس به کمک متخصصین خود چهره مسن تر شده فرد را با استفاده از تجربیات و مقدار زیادی حدس گمان ترسیم می نماید.

الگوریتم پیش بینی تغییر چهره افراد در طی زمان

این تکنولوژی می تواند به یافتن کودکانی که برای مدت طولانی مفقود شده اند کمک کند

حال محققین دانشگاه بردفورد در کشور انگلستان با به کار گیری تکنولوژی یادگیری ماشین و طراحی الگوریتمی هوشمند قصد دارند این روال را تغییر دهند. روش آموزش ماشین تا حدودی قابل حدس است. هزاران عکس از افراد مختلف در سنین متفاوت در اختیار رایانه قرار می گیرد تا از این طریق روال تغییر عناصر اصلی چهره افراد در طی سال ها تعیین شود.

ماشین با آنالیز چهره های مختلف به مرور الگوریتم خود را اصلاح می کند تا الگوهای بیشتری را از رابطه تغییر اجزای صورت افراد با تغییر سن آن ها به دست بیاورد.

در نخستین تست رسمی محققین چهره کودکی ۲۱ ماهه را به رایانه دادند. او سال ۱۹۹۱ در کشور یونان مفقود شده و تا امروز اثری از او یافت نشده است. رایانه توانست چهره این کودک را در سنین مختلف از جمله زمان حاضر پیش بینی کند.

همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید چهره ترسیمی از این کودک در سن ۲۲ سالگی تفاوت فاحشی با تصویر ترسیمی پیش بینی شده از چهره او توسط نیروهای پلیس دارد.

جستجوها برای یافتن کودک مورد بحث همچنان در حال انجام است و اگر الگوریتم جدید بتواند کمکی در این مسیر داشته باشد، به طور قطع امیدها برای یافتن دیگر افراد مفقود شده برای مدت طولانی را نیز زنده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Jsph1010
    Jsph1010 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    جالبه?

مطالب پیشنهادی