ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک دوباره صاحب «X.com» شد

ایلان ماسک امروز مدیرعامل شرکت‌های بزرگی است که هدف های والایی را برای تغییر جهان دنبال می‌کنند، اما پیش از اینکه او به سراغ تاسیس تسلا یا اسپیس اکس برود، یک کارآفرین در حوزه اینترنت بود. او ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

ایلان ماسک امروز مدیرعامل شرکت‌های بزرگی است که هدف های والایی را برای تغییر جهان دنبال می‌کنند، اما پیش از اینکه او به سراغ تاسیس تسلا یا اسپیس اکس برود، یک کارآفرین در حوزه اینترنت بود.

او سال‌ها پیش از تسلا و اسپیس اکس، در تاسیس «PayPal» مشارکت کرده بود که باعث ثروتمند شدن وی شد. حال بیزنس اینسایدر گزارش می دهد که ایلان ماسک، دامنه X.com که پیشتر به همین استارتاپ تعلق داشته را خریداری کرده. سخنگوی PayPal در همین رابطه به اینسایدر می گوید:

«خوشحالیم از اینکه می توانیم دامنه X.com را به صاحب قبلی اش، یعنی آقای ایلان ماسک بفروشیم.»

اما ماجرای این دامنه چه بوده است و چرا ایلان ماسک را صاحب قبلی می خوانند؟ در سال ۱۹۹۹، آقای ماسک دومین شرکت خود را تحت عنوان X.com تاسیس می کند؛ چیزی شبیه به یک بانک آنلاین که در ادامه و با همکاری چند شخص دیگر، به PayPal تغییر شکل داد. در سال ۲۰۰۱، او از PayPal کناره گرفت و X.com هم جزء اموال PayPal باقی ماند.

حالا پس از ۱۶ سال، ماسک دوباره دامنه اینترنتی قدیمی خودش را خریده و بی راه نیست اگر متصور باشیم که می خواهد از آن برای اهداف شرکت اسپیس اکس استفاده کند، شاید هم قصد تشکیل شرکت جدیدی با استفاده از این نام وجود داشته باشد.

در این میان سخنگوی PayPal خبر نمی دهد که ایلان ماسک، برای پس گرفتن این دامنه چه مبلغی را هزینه کرده است.

وی ساعاتی پیش با این توییت، خبر خرید دامنه X.com را به جهان داد و در کنار تشکر از PayPal، عنوان کرد که این دامنه از نظر احساسی ارزشی بسیار بالا برایش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MR.SRT
    MR.SRT | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    حالا دست یه ایرانی بود سایت فیلمش میگرد

مطالب پیشنهادی