ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سان مارینو نخستین کشور جهان با پوشش سراسری شبکه 5G موبایل خواهد بود؟

کشور کوچک «سان مارینو» قراردادی را با شرکت Telecom Italia منعقد کرده تا به نخستین کشور اروپایی مجهز به نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) تبدیل شود و از مزایای این فناوری پر سرعت بهره ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

کشور کوچک «سان مارینو» قراردادی را با شرکت Telecom Italia منعقد کرده تا به نخستین کشور اروپایی مجهز به نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) تبدیل شود و از مزایای این فناوری پر سرعت بهره مند گردد.

شبکه 5G می تواند سرعت بسیار بالاتر و زمان پاسخدهی بسیار کمتری را نسبت به شبکه های 4G کنونی به ارمغان بیاورد و اکثر کمپانی های فعال در حوزه مخابرات، میلیاردها دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، هرچند هنوز استاندارد نهایی و فراگیر این شبکه تدوین نشده است.

شرکت Telecom Italia و دولت سان مارینو روز دوشنبه امضای قرارداد فیمابین را اعلام کردند که بر اساس آن تا پایان سال 2018، شبکه آزمایشی 5G در سرتاسر این کشور به طور کامل راه اندازی شده و سرعت ارتباط موبایلی را به 10 برابر افزایش خواهد داد.

در این پروژه، چندین بخش از شبکه به فناوری 4.5G مجهز شده و سپس حدود 10 آنتن جدید موسوم به «سلول کوچک» (Small Cell) در محل های مناسب نصب خواهد شد. این آنتن ها به شبکه کابلی فیبر نوری متصل شده و ارتباط شبکه پر سرعت را فراهم می سازند. «اندریا زافرانی» وزیر صنعت سان مارینو می گوید صنایع و مردم این کشور در آینده ای نزدیک از خدمات و کاربردهای فناوری 5G بهره مند می گردند.

کمیسیون اروپا برآورد کرده است که توسعه فناوری 5G به 56.6 میلیارد یورو منابع مالی نیاز دارد و پس از برقراری ارتباط پر سرعت در کشورهای قاره سبز، تا سال 2020 بیش از 2.3 میلیون شغل ایجاد خواهد شد. تمامی حوزه های صنعت و فناوری از جمله خودرو، بهداشت، حمل و نقل، انرژی و غیره از این فناوری منفعت کسب می کنند.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali kaydanii
    ali kaydanii | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    ایران هم اخرین کشوری خواهد بود که به این تکنولوژی مجهز میشه??

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    انقدر کشورشون کوچیکه فکر کنم یک عدد آنتن براشون کافی باشه ?

مطالب پیشنهادی