ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از شارژدهی فوق العاده لپ تاپ های ویندوزی با پردازنده ARM خبر می دهد

مایکروسافت سال گذشته برای نخستین بار از برنامه هایش برای اجرای ویندوز روی پردازنده های مبتنی بر معماری ARM پرده برداشت. این لپ تاپ ها به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز هستند و از اپلیکیشن های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۲

مایکروسافت سال گذشته برای نخستین بار از برنامه هایش برای اجرای ویندوز روی پردازنده های مبتنی بر معماری ARM پرده برداشت. این لپ تاپ ها به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز هستند و از اپلیکیشن های دسکتاپ معمولی پشتیبانی می کنند.

اگرچه کوالکام وعده معرفی چنین لپ تاپ هایی را تا پایان سال داده اما هنوز خبری از آنها نیست. با این حال به نظر می رسد شارژدهی بالای باتری، برگ برنده اصلی ویندوز روی ARM باشد.

لپ تاپ های ویندوزی با پردازنده ARM تا چند روز شارژدهی دارند

طی هفته جاری در نشست خبری مشترک مایکروسافت و کوالکام در هنگ کنگ، این شرکت از عرضه دستگاه های مورد بحث در ماه دسامبر به بازار خبر داد و گفت شارژدهی لپ تاپ های ویندوزی با چیپست اسنپدراگون 835 به چند روز می رسد. «پیت برنارد» از مایکروسافت می گوید نتایج تست ها فراتر از انتظاراتشان بوده و دیگر نیازی نیست شارژر دستگاه را همیشه همراه خودتان داشته باشید.

به عقیده برنارد، دستگاه های مبتنی بر ARM قواعد بازی را در حوزه لپ تاپ بر هم می زنند، اگرچه قبلاً چنین ادعایی را در مورد ویندوز RT نیز شنیده بودیم، پروژه ای که نهایتاً به شکست انجامید.

برنارد می گوید کاربران منتخب که نمونه های اولیه این دستگاه ها را تست کرده اند از ایراد سیستم نمایش مقدار شارژ ویندوز شکایت داشتند اما نهایتاً مشخص شد سیستم ایرادی ندارد و فقط شارژدهی دستگاه بسیار بیشتر از حد انتظارات بوده است.

گفتنیست هنوز زمان معرفی نخستین نسل از لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM از سوی مایکروسافت اعلام نشده و نحوه اجرای اپلیکیشن های دسکتاپ روی آنها مشخص نیست. انتظار می رود طی ماه جاری میلادی اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    فقط شارژدهی دستگاه بسیار بیشتر از حد انتظارات بوده است.
    فوق الهدس ای ار ام و با درجا زدنای پیاپی اینتل الان کوالکام کم کم انحصار همه چی برعهده میگیره این وسطم همه سودشو اونایی میبرن که نسخه لایسنس اورجینال مایکروسافتو از خود سایت microsoftlicense.com تهیه میکنن و نه امثال ما که ویندوز کرک شده استفاده میکنن

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    چه خووووب ???

  • HyperHope
    HyperHope | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    اینقدر اینتل درجا زد و پیشرفت نکرد که وضع الان باید پردازنده موبایل بیاد روی لب تاب که باعث میشه کوالکام کم کم انحصار همه چیزو بگیره دستش.

  • opda511
    opda511 | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    عالی

مطالب پیشنهادی