ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کسپرسکی: برای پیدا کردن هکرها برخی فایل های کاربرانمان را ذخیره کرده ایم

همان طور که می دانید کسپرسکی یک شرکت امنیت اطلاعات روسی است که نرم افزار آنتی ویروس قدرتمند و پر طرفداری دارد؛ اما این شرکت در ماه های اخیر با اتهامات زیادی در زمینه حفاظت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همان طور که می دانید کسپرسکی یک شرکت امنیت اطلاعات روسی است که نرم افزار آنتی ویروس قدرتمند و پر طرفداری دارد؛ اما این شرکت در ماه های اخیر با اتهامات زیادی در زمینه حفاظت از حریم خصوصی (به ویژه در آمریکا) مواجه شده که راه دشواری برای رفع آنها در پیش خواهد داشت.

در یکی از تازه ترین موارد «ایوجین کسپرسکی» بنیان گذار کمپانی، اذعان کرده آنتی ویروس کسپرسکی در سال 2014 و در جریان اسکن کامپیوتر یکی از اعضای سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) بعضی از ابزارهای جاسوسی این سازمان را در پایگاه داده شرکت کپی کرده است.

امکان کپی کردن فایل های بی خطر سیستم کاربران حریم خصوصی آنها را نقض می کند

البته اتفاق مورد بحث باعث شد آنتی ویروس کسپرسکی یکی از پیچیده ترین و قدرتمندترین بدافزارهای تخریب استارتاپ ویندوز را کشف و نابود کند؛ اما کپی کردن برخی از فایل هایی که به هیچ عنوان برای امنیت سیستم تهدید آمیز نبوده اند، مسئله ایست که کسپرسکی را در مقام اتهام قرار داده است.

علاوه بر این مورد، نرم افزار کسپرسکی در مورد دیگری تصویر چهره یک هکر را از کامپیوتر وی استخراج کرده بود که البته مدیر عامل شرکت برای پیشگیری از افشای بعضی اطلاعات به هکرها، از بیان جزئیات ماجرا خودداری کرده است.

با این حال امکان دسترسی و حتی کپی کردن فایل های بی خطر سیستم کاربران امری است که مستقیماً حریم خصوصی را نقض کرده، و گمانه زنی ها در رابطه با احتمال همکاری کسپرسکی با سرویس اطلاعاتی روسیه را تقویت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 007
    007 | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    نکنه خودت هکری مورچه تو خواب بیند پنبه دانه

  • 007
    007 | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    واس خودت جوک گفتی بعد ازچه مبنایی امتیاز بندی کردی

  • 007
    007 | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    چرا چرتو پرت میگی واقعا کسپر از همه قویتر هستش خودم تست کردم چی واس خودت داری میگی

  • disna
    disna | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    خبر رو اشتباه نوشتید.

    - کجا کسپرسکی قرتمند و پر طرفداره ؟؟؟

    کسپرسکی تو بازار ضد ویروس در بهترین حالت جایگاه هشتم و نهم رو و بعد از شرکتهای سیمنتک- مکافی-ترندمیکرو-سوفوس-وب روت-مالوربایت- ای وی جی - اوست و .. داره.

    بعدش یوجین کسپرسکی نگفته . اسراییل و NSA فهمیدن که کسپرسکی سرقت اطلاعات میکنه.

    بعدش کسپرسکی تو حوزه امنیت اصلآ عددی حساب نمیشه. فقط تو ایران اونهم با زد و بند و رشوه و لابی تونسته ی مقدار جایگاه و فروش داشته باشه.

مطالب پیشنهادی