ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا سیستم فرود اضطراری فضاپیمای حامل انسان به مریخ را تست می کند

همان طور که می دانید سفر به مریخ یکی از جالب ترین و مهم ترین پروژه های سازمان فضایی ناسا است که قرار است پس از سال 2020 میلادی به وقوع بپیوندد. البته این پروژه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

همان طور که می دانید سفر به مریخ یکی از جالب ترین و مهم ترین پروژه های سازمان فضایی ناسا است که قرار است پس از سال 2020 میلادی به وقوع بپیوندد.

البته این پروژه الزامات خاص خود را داشته و به دلیل اهمیت بالای آن، ناسا تصمیم دارد برای اولین بار پیش از پرتاب فضاپیمای حامل سرنشین خود، سیستم های ایمنی موجود از جمله «LAS» یا «سیستم لغو پرتاب» را در یک نمونه واقعی و بدون سرنشین تست کند.

سیستم «LAS» در واقع آخرین مرحله از قابلیت های ایمنی فضاپیمای «اوریون» ناسا است که در صورت عدم عملکرد صحیح سایر سیستم ها و اجبار به فرود اضطراری، کپسول حامل سرنشینان را از مجموعه جدا کرده و به آرامی روی زمین فرود می آورد.

سیستم LAS از یک پوشش کامپوزیتی و سه موتور تشکیل شده است

ناسا برای انجام این آزمایش از بوستر «Orbital ATK» استفاده خواهد کرد که فضاپیمای 10 تنی اوریون را به همراه سیستم LAS با سرعت 1.3 ماخ تا ارتفاع 10 کیلومتری از سطح زمین حمل خواهد کرد. در این ارتفاع سیستم LAS به کار افتاده و طبق برنامه ریزی، کپسول مورد اشاره را از بوستر جدا کرده و فرود می آورد.

گفتنی است سیستم LAS از دو بخش پوشش کامپوزیتی (برای محافظت از کپسول در مقابل گرما، فشار هوا و صدای پرتاب) و پیشرانه (شامل سه موتور مجزا برای جدا کردن محفظه سرنشینان و فرود امن آنها) تشکیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی