ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه 920 میلیون موبایل بهره مند از حسگر اثر انگشت در 2017

استفاده از حسگر اثر انگشت و سایر روش های احراز هویت بیومتریک در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته، به گونه ای که اکنون بسیاری از موبایل های میان رده نیز به این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

استفاده از حسگر اثر انگشت و سایر روش های احراز هویت بیومتریک در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته، به گونه ای که اکنون بسیاری از موبایل های میان رده نیز به این حسگرها مجهز شده اند. بر اساس گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار «Digitimes Research»، در سال 2017 به تعداد 920 میلیون موبایل بهره مند از حسگرهای اثر انگشت در سراسر جهان به بازار عرضه شده اند. پیش بینی می شود این میزان در سال 2018 به بیش از یک میلیارد دستگاه افزایش یابد.

این عدد نشان می دهد که بیشتر تلفن های هوشمندی که در سال  2017 روانه بازار شده اند، دارای حسگر اثر انگشت بوده اند. به عبارت دیگر در حدود 64 درصد از موبایل های عرضه شده (در حدود دو سوم) دارای این حسگر بوده اند.

کمپانی چینی ویوو در رویداد CES 2018 خبر از ساخت اولین تلفن هوشمند بهره مند از حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر داد. البته هنوز هیچ اطلاعاتی از این موبایل منتشر نشده. حسگر یاد شده در این تلفن هوشمند توسط کمپانی سیناپتیکس توسعه داده شده است.

البته همه حسگرهای اثر انگشتی که روی موبایل های قرار می گیرند نیز مشابه نیستند. در حالی که بیشتر آنها به صورت جدا از نمایشگر تعبیه می شوند، ولی چند روز پیش در رویداد CES 2018 کمپانی چینی ویوو از ساخت اولین موبایل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خبر داد. البته هنوز هیچ اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات یا امکانات این تلفن هوشمند منتشر نشده است.

انتظار می رود در سال جاری میلادی استفاده از حسگرهای اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر در بین تولید کنندگان رواج پیدا کند.

کمپانی Digitimes Research اعلام کرده تا سال 2020 میزان فروش موبایل های بهره مند از حسگر اثر انگشت تا 1.25 میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت. همچنین پیش بینی شده که در این سال سهم موبایل های دارای این حسگر تا سال 2020 به میزان 75 درصد افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب به نظر می رسد در آینده تقاضای بازار نسبت به این سنسورها افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    به نظرم الجی و سونی و هوآوی پیشرو توی بکار گیری این صنعت هستن چون آیفون که وابسته به فیس آیدی هست و اگه دوباره بیاد سمته حسگراثرانگشت یه پسرفت بزرگه و مورد تمسخر همه قرار میگیره از اون ور هم که فعلا شاهد و شایعه حسگر زیر نمایشگر s9 هم لغو شده.

مطالب پیشنهادی