ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از فراری 488 PISTA؛ قدرتمندترین V8 تاریخ مارانللو

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی ژنو که از آن به عنوان معتبر ترین نمایشگاه خودرو در جهان یاد می شود. شرکت های مختلف رفته رفته به معرفی محصولاتشان می پردازند اما برندهای افسانه ای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی ژنو که از آن به عنوان معتبر ترین نمایشگاه خودرو در جهان یاد می شود. شرکت های مختلف رفته رفته به معرفی محصولاتشان می پردازند اما برندهای افسانه ای همچون فراری سعی می کنند تا هیچ اطلاعاتی از آخرین دست آوردشان پیش از رونمایی لو نرود. اما امروزه خودروسازان بزرگ به این معضل دچار شده اند و برای حفظ اسرار و اطلاعات محصول جدیدشان دست به هر کاری می زنند.

در جدیدترین مورد از این دست لو رفتن ها سوپرخودرو بسیار خاص فراری  پیش از موعد رونمایی نهایی، عکس های رسمی آن توسط یک فروم آمریکایی منتشر شده است. پیش از این نیز عکس هایی از این خودرو در مراسم خصوصی فراری که برای مشتریان و سهام داران این شرکت برگزار شده بود منتشر شد اما این بار عکس های رسمی خودرو در 3 نمای داخلی و خارجی منتشر شده است.

با توجه به پلاک عقب خودرو فراری اسم نسخه قوی تر و خاص تر مدل 488 GTB خود را PISTA گذاشته است که در زبان ایتالیای به معنای پیست اتومبیل رانی است.

در نسل های قبلی همچون 360، 430 و 458 نیز فراری یک نسخه هاردکور را با نام های چلنج، اسکودریا و اسپشیاله معرفی کرده بود. بنا به همین رسم PISTA نیز باید نسخه تجهیز شده مخصوص پیست های اتومبیل رانی قلمداد کرد.

با توجه به زبان طراحی بسیار خشن و تهاجمی این خودرو می توان به اسپیلیتر بزرگ در بخش جلو، دیفیوزر های بزرگ عقب و همچنین یک بال متحرک که در سرتاسر عرض خودرو کشیده شده است اشاره کرد.

با توجه به اطلاعات حداکثر قدرت موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربو که نسخه تمام مسابقه ای 488 با نام چلنج به عاریت گرفته شده است به بیش از 721  اسب بخار خواهد رسید.

این موتور قوی ترین V-8 فراری در طول تاریخ این شرکت خواهد بود.

پیشتر فراری خبر از استفاده گسترده از فیبرکربن در ساخت این محصول را داده بود. به طور مثال یک رینگ تمام فیبرکربنی با وزن بسیار سبک، کاپوت، سپر اسپویلر و ادوات داخل اتاق از این جنس خواهد بود.

مهمم ترین رقیب این خودرو پورشه 911 GT2 RS خواهد بود که توانسته رکورد سریع ترین خودروی محور متحرک عقب را در پیست نوربرگ رینگ آلمان که با نام جهنم سبز از آن یاد می شود بشکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    سایت ایران رویش جدیدترین اخبار استارتاپ ها،کار،ارینان برتر ایرانی و خارجی و همچنین فعال در حوزه تولید محتوا
    http://iranrooyesh.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-startup/

مطالب پیشنهادی