ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

همه برندهای موبایل تا پایان فروردین وارد طرح رجیستری می‌شوند

طرح رجیستری که برای قانون‌مند شدن واردات موبایل و رسیدن کالای با اصالت به دست مشتریان از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در ۳۱ فروردین ماه تمام برندهای موبایل باقی‌مانده را در برخواهد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۹

طرح رجیستری که برای قانون‌مند شدن واردات موبایل و رسیدن کالای با اصالت به دست مشتریان از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در ۳۱ فروردین ماه تمام برندهای موبایل باقی‌مانده را در برخواهد گرفت.

«حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای آخرین مرحله طرح رجیستری از ۳۱ فروردین خبر داد و گفت:

«در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، با اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، تمامی نشان های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.»

از آذر ماه سال ۹۶، برندهای اپل، موتورولا، گوگل، بلک‌بری، ال‌‌جی، نوکیا، هواوی، سونی، تکنو و شیائومی در ۵ مرحله وارد طرح رجیستری شده بودند. حالا تا ساعت پایانی روز ۳۱ فروردین، برندهای باقی‌مانده دیگر مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ایسوس، لنوو، ZTE و همچنین برندهای دیگری مانند مایکروسافت، آلکاتل و CAT وارد طرح رجیستری می‌شوند.

این در حالیست که فروشندگان موبایل، هنوز محصولاتی را در اختیار دارند که به شکل قانونی وارد کشور نشده‌اند و برای جلوگیری از مشکل، باید موبایل‌های سامسونگ و سایر برندهایی که پیشتر در طرح جای نگرفته بودند را با یک سیم‌کارت روشن کنند تا توسط شبکه اپراتورها پایش شوند. خریداران موبایل‌ هم باید دقت داشته باشند که از اول اردیبهشت، صرفاً موبایل‌های رجیستر شده‌ای را تهیه کنند که کد فعال‌سازی روی جعبه آنها قرار گرفته است.

روز گذشته «حمید رضا دهقانی‌نیا»، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده بود که اجرای طرح رجیستری در سال گذشته باعث شده است تا واردات رسمی تلفن همراه به کشور ۲.۵ برابر رشد داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    بی شرفا همه چیو مال خودشون کردن...همه چیز گرون که شده هیچی..دیگه قدیمی بشه قیمتش پایین هم نمیاد

  • amir
    amir | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    طرح رجیستری کل مسئولین هم باید به زودی شروع بشه تا ایران نابود نشده

مطالب پیشنهادی