ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی جدید اپل آیفون‌های بعدی را دگرگون‌ خواهد کرد

این روزها تکنولوژی Depth-mapping یا نقشه برداری عمقی بخش اعظمی از تلاش های تازه شرکت های حوزه تکنولوژی را به خود اختصاص داده است و حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز سراغ این تکنولوژی رفته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

این روزها تکنولوژی Depth-mapping یا نقشه برداری عمقی بخش اعظمی از تلاش های تازه شرکت های حوزه تکنولوژی را به خود اختصاص داده است و حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز سراغ این تکنولوژی رفته و قصد دارد امکانات تازه ای را براساس این فناوری به موبایل هایش بیافزاید.

به تازگی پتنتی از تکنولوژی جدید اپل منتشر شده که به «موتور اسکن عمق» اختصاص دارد؛ قابلیتی که می‌تواند با استفاده از یک فرستنده، پرتوهای نور را منتشر کرده و سپس با اسکن این نور، عمق و فاصله را تخمین بزند.

این پتنت در واقع در ادامه‌ی پتنت دیگری است که در سال ۲۰۱۲ میلادی ثبت شده بود و سعی دارد به نوعی آن را کامل کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که اپل چند وقتی است که در فکر تولید چنین قابلیتی بوده و قصد دارد آن را روی آیفون‌هایش تعبیه کند.

نقشه‌های عمقی اما در بسیاری از موقعیت‌ها به کار می آیند. برای مثال، با استفاده از آنها عکس‌های فراگیر (immersive) بهتری توسط موبایل‌ها ثبت می‌شوند و می‌توان محتوای واقعیت مجازی مطلوب تری تهیه نمود.

تکنولوژی جدید اپل علاوه بر فرستنده و اسکنر از یک پردازنده‌ی منحصر به فرد نیز بهره می‌برد که می‌تواند با استفاده از اطلاعات کسب شده، نقشه‌ی عمقی مورد نظر را طراحی کند.

البته کمپانی کوپرتینویی تنها شرکتی نیست که در راستای اضافه کردن این فناوری به محصولاتش تلاش می کند. کوالکام نیز یک ماژول دوربین به نام اسپکترا طراحی کرده و آن را روی چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ تعبیه نموده است. این ماژول قادر است عمق ۱۰ هزار نقطه را به درستی تخمین بزند.

از سوی دیگر فیسبوک اخیراً وارد شراکت تازه ای با کمپانی RED شده تا به توسعه دوربین های حرفه ای واقعیت مجازی بپردازد که می توانند تصاویری با رزولوشن بالا و آزادی عمل 6 درجه ای ثبت کنند؛ قابلیتی که باعث می شود این تصاویر به صورت همزمان یا Real-Time در محیط مجازی قابل مشاهده و کشف باشند.

تماشا کنید: تست سقوط آیفون 7 و 7 پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Alikh79
    Alikh79 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این شود تکنولوژی جدید اپل برای گران کردن دوباره گوشی هایش

  • shayaniraj
    shayaniraj | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من تا حالا اپل نداشتم نظرتون درباره خریدش چیه؟موافقا لایک مخالفا آنلاک فقط کاری به اینکه شما میپسندید یا نمیپسندید ندارم میخوام کیفیت و کار باهاش بدونم چطوره لطفا فقط اونایی که باهاش کار کردن نظر بدن

  • SHAHAB_MSD
    SHAHAB_MSD | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مگه one m8 دوربین عمق سنج روی گوشی نذاشته بود؟ بهتر بود یه اشاره ایم به اون می‌کردید ببینم اون قضیش چیه!!

    • farzad je
      farzad je | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      خود u11 رو با اج سنس

مطالب پیشنهادی