ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ژاپن دیسپلی
تکنولوژی

ژاپنی ها در حال تولید نمایشگری با رزولوشن فوق العاده برای هدست ها هستند

هلدینگ ژاپن دیسپلی (JDI) از برنامه های خود برای توسعه نسل جدیدی از پنل های LCD خبر داده که کیفیت نمایشگر هدست های واقعیت افزوده را از اساس متحول خواهد کرد. این مجموعه که حاصل ادغام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

هلدینگ ژاپن دیسپلی (JDI) از برنامه های خود برای توسعه نسل جدیدی از پنل های LCD خبر داده که کیفیت نمایشگر هدست های واقعیت افزوده را از اساس متحول خواهد کرد.

این مجموعه که حاصل ادغام بخش نمایشگرهای سونی، توشیبا و هیتاچی است، در حال توسعه پنل های ال سی دی ۳.۲۵ اینچی با تراکم شگفت انگیز ۱۰۰۱ ppi است که میزان تاخیر پاسخگویی و مصرف انرژی آنها نیز بهبود خواهد یافت

برای درک کیفیت این نمایشگرها کافی است بدانید تراکم پیکسلی گلکسی اس ۹ سامسونگ ۵۶۸ ppi است. به گفته مسئولان JDI پیاده سازی این قابلیت ها به ترسیم ویدیوهایی طبیعی در نمایشگرها کمک شایانی خواهد کرد.  ژاپن دیسپلی

فناوری جدید JDI سایز پنل ها را کاهش داده و روی حذف مشکل کاهش کیفیت پیکسل ها در هدست های واقعیت مجازی تمرکز می کند. این کمپانی سال گذشته اعلام کرد که در حال تلاش برای دستیابی به رزولوشن ۸۰۳ پیکسل در هر اینچ است.

با این حال برای دستیابی به هدست های سبک تر، کوچکتر و با کیفیت بالا ۸۰۳ پیکسل در هر اینچ نیز موفقیتی فوق العاده را به همراه نخواهد آورد و به همین خاطر این شرکت حالا برنامه های خود را برای ۱۰۰۱ ppi تنظیم کرده است.

فناوری جدید زمان پاسخگویی را از ۴.۵ میلی ثانیه به ۲.۲ رسانده و مات بودن تصویر را تا حد چشمگیری می دهد. این مساله در حل مشکل احساس سرگیجه و تهوع پس از پوشیدن هدست نیز موثر خواهد بود. علاوه بر این انتظار داریم با افزایش ثبات نرخ رفرش در ۱۲۰ هرتز، تاخیر سیستم بیش از پیش بهبود یابد.

در حال حاضر پنجاه درصد از بازار هدست های واقعیت مجازی در دست کمپانی سونی است و PS VR حتی پیش از کاهش قیمت HTC Vive و Oculus Rift را به گوشه رینگ کشانده بود.در صورتی که نمایشگر جدید JDI به هدست های سونی راه پیدا کند، بازار این گجت ها بیش از پیش رونق پیدا خواهد کرد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک به هدست Gear VR سامسونگ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پر فروش ترین اکلیس ریفت نه سام سونگ چه ربطی به سام بمب داشت

مطالب پیشنهادی