ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی ویدیویی دیجیاتو: گوشی اقتصادی هواوی Y7 پرایم 2018 [تماشا کنید]

گوشی های سری Y هواوی معمولاً برای جلب توجه قشر جوان جامعه ساخته می شوند تا با ترکیب امکانات مناسب و قیمت پایین، بتوانند نیازهای روزمره این دسته از کاربران را برآورده کنند. چند روز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۴۵

گوشی های سری Y هواوی معمولاً برای جلب توجه قشر جوان جامعه ساخته می شوند تا با ترکیب امکانات مناسب و قیمت پایین، بتوانند نیازهای روزمره این دسته از کاربران را برآورده کنند. چند روز قبل با جدیدترین عضو این خانواده یعنی هواوی Y7 پرایم 2018 آشنا شدید که حالا با طراحی مدرن و نمایشگر فول ویو، یکی از متمایز ترین محصولات اقتصادی و ارزان قیمت بازار محسوب می شود. در ادامه می توانید بررسی ویدیویی دیجیاتو از این گوشی را مشاهده کنید.

همان طور که دیدید Y7 پرایم 2018 از نظر ظاهری کاملاً پیشرفت کرده و با وجود ابعاد مشابه نسل قبل، حالا نمایشگر فول ویوی 6 اینچی را در خود جای داده. کاهش حاشیه اطراف نمایشگر، فریم براق و بدنه با کیفیت، همگی در زیبایی این گوشی دخیل هستند. البته مدل آبی رنگ این گوشی به مراتب زیباتر از مدل های مشکی یا طلایی است.

در ویدیو مشاهده کردید که سخت افزار ابتدایی Y7 پرایم 2018 به راحتی از عهده اجرای برنامه های ساده و رفع نیازهای روزمره شما بر می آید، ضمن اینکه بازی های سه بعدی را هم با نرخ فریم مناسبی اجرا می کند. همچنین می توانید چند برنامه را به شکل همزمان در حافظه رَم نگه دارید تا نیازی به لود مجدد آنها نداشته باشید. سیستم عامل به روز و نسل جدید رابط کاربری اموشن هم خیال شما را از نظر امنیت دستگاه راحت می کند، ضمن اینکه قابلیت فیس آنلاک هم در مواقع ضروری به کمکتان می آید.

با این حال، Y7 پرایم 2018 معایب آشکاری هم دارد که مهم ترین آنها، کیفیت نه چندان مطلوب نمایشگر است. صفحه IPS این دستگاه با وجود دقت رنگ مناسب، از نظر غنای رنگ، زاویه دید و حداکثر روشنایی راضی کننده نیست. دوربین های دستگاه هم در نور کافی عملکرد مناسبی دارند ولی در محیط تاریک واقعاً ضعیف هستند. با اینکه هنوز نمی دانیم هواوی این گوشی جدید را با چه قیمتی وارد بازار کشورمان می کند، اما به نظر می رسد با در نظر گرفتن قیمت فضایی دیگر موبایل ها، Y7 پرایم 2018 به یکی از انتخاب های اصلی این بخش از بازار بدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • yasi jazayeri
    yasi jazayeri | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    سلام من این گوشی رو پیشنهاد میکنم ولی اینو بدونید که اولین انتخاب شما و مهمترین اولویت باید روی صفحه نمایش و کیفیت دوربین باشه که بی شک این گوشی یکی از بهترین دوربینا رو داره . من نسخه ی2017 رو یک سال هست که استفاده میکنم و کاملا ازش راضی هستم . از نقاط قوت اون میشه به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 430 به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. از صفحه نمایش 5.99 اینچی با رزولوشن 1440 * 720 بهره می برد که به نسبت تصویر 18:9 مجهز است.پنل استفاده شده برای صفحه نمایش این میان رده، از نوع IPS LCD بوده که روشنایی مناسبی داره و کیفیت صفحه ش فول اچ دی پلاس هست.
    حاشیه های نمایشگر اون به حداقل رسیده . فقط 155 گرم وزن داره که نسبت به ابعدش سبک محسوب میشه. دوربین دو گانه حرفی ای داره که از قابلیت Wide Aperture استفاده می کنه یعنی به کمک دو تا لنز دوربین، به محاسبه عمق پرداخته و به ثبت تصاویر با افکت بوکه در پس زمینه کمک می‌کنه. علاوه بر اون می‌شه حتی بعداز ثبت شدن عکس، باعملیات ری‌فوکوس بر روی اجزای مختلف موجود در تصویر، میشه تاری برخی نقاط رو اصلاح کرد.
    قابلیت تشخیص چهره هم به اون اضافه شده که بسیار سریع در 0.3 ثانیه قفل رو باز میکنه.

  • sahar mirzaie
    sahar mirzaie | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    تو این رنج قیمت گوشی بهتر از این مدل و با این مشخصات پیدا نمیشه. با این پول گوشی بهتری گیرمون نمیاد از برندای دیگه. هواوی اقتصادی مدل میده بیرون و نیازی نیست هزینه سرسام آوری بکنیم تا گوشی همراه داشته باشیم.این مدلشم میان رده حساب میشه اما مشخصات خیلی خوبی داره. بعضی ها میگن سایز گوشیا بزرگه ولی سبک ترین گوشیای تو بازارن. فقط 155 گرم وزن داره! باتری 4000 میلی امپر باتری خوبیه که میتونه مدت زمان زیادی شارژ نگه داره حتی اگه تمام مدت اینترنتش روشن باشه. 3 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت داره که میشه تا 256 گیگابایت ارتقائش داد که واقا حجم زیاد و خوبیه برای آرشیو کردن عکس ها و فیلم ها. دوربین دوگانه 12 و 3 مگاپیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی داره. سنسور اثر انگشتش هم سرعت خوبی داره.

  • majidmahdavi
    majidmahdavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا دوربین گوشیای هواووی محشره قشنگ انگار داری با دوربین حرفه ای عکاسی میکنی ..با این که این محصول یه میان رده اس ولی دوربین واقعا عالی و بی نظیری داره
    پنل پشتی وای ۷ پرایم دارای یک دوربین با لنز دوگانه با کیفیت و ساخته کمپانی لایکا که با چینشی افقی، در گوشه ‌ سمت چپ قرار گرفته
    دوربین اصلی از ترکیب دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی بهره میبره که نمونه‌ ابتدایی وضعیت ثبت تصویر رو بر عهده داره و سنسور دوم برای ثبت پس ‌‌زمینه، ایجاد عمق میدان و ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه استفاده میشه.
    هواوی وظیفه‌ ثبت تصاویر سلفی رو بر عهده‌ دوربینی با سنسور ۸ مگاپیکسلی قرار دادند.
    همون طور که تو تست ها و معرفی این گوشی دیده شد تصاویر گرفته شده با این گوشی فراتر از کیفیت یک میان رده اس.
    از جمله‌ مهم ‌ترین قابلیت ‌های نرم‌ افزار دوربین وای ۷ پرایم میشه به امکان محو کردن (Blur) پس ‌زمینه با استفاده از حالت Wide Aperture، تغییر میزان روشنایی و نورپردازی در تصاویر سلفی، فیلترهای متنوع واقعیت افزوده برای افزودن به چهره‌ سوژه و امکان تغییر پس ‌زمینه در تصاویر سلفی اشاره کرد.
    دوربین سلفی گوشی اقتصادی وای ۷ پرایم از قابلیت تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کند، برای محصولی با قیمت پایین، قابلیت کم‌سابقه‌ ای محسوب میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی