ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پخش قطعه موسیقی یادبود استیون هاوکینگ به سمت سیاه چاله ای در فضا

مدت زمان زیادی از مرگ پروفسور استیون هاوکینگ اختر فیزیکدان معروف نمی گذرد و جامعه علمی دنیا همچنان در سوگ این دانشمند به سر می برد. به همین بهانه نیز سازمان فضایی اروپا تصمیم گرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

مدت زمان زیادی از مرگ پروفسور استیون هاوکینگ اختر فیزیکدان معروف نمی گذرد و جامعه علمی دنیا همچنان در سوگ این دانشمند به سر می برد. به همین بهانه نیز سازمان فضایی اروپا تصمیم گرفته که به شیوه خود از مقام هاوکینگ تقدیر و تشکر به عمل آورده و اقدامی ماندگار را به عنوان یادبودی از وی انجام دهد.

در همین راستا این سازمان همزمان با قرار گرفتن خاکستر هاوکینگ در آرامگاه وستمینیستر ابی موسیقی ویژه ای که با صدای وی (او با کمک نرم افزار خاصی صحبت می کرد) تهیه شده بود را به سمت نزدیک ترین سیاه چاله به زمین پخش کرد.

علت این تصمیم هم مشخص است؛ هاوکینگ بیشترین زمان تحقیقات خود را صرف مطالعه سیاه چاله ها می کرد و تئوری متصاعد شدن تشعشعات حرارتی از سیاه چاله را مطرح کرده بود که بعدها با عنوان «تشعشعات هاوکینگ» شهرت پیدا کرد.

استیون هاوکینگ نظریه ای هم در رابطه با وجود جهان های موازی مطرح کرده بود که بعد از مرگش اسناد کامل مربوط به آن منتشر شد

Vangelis که موسیقی آثاری نظیر بلید رانر و Chariots of Fire را نوشته، قطعه شش دقیقه ای سازمان فضایی اروپا در تجلیل از هاوکینگ را هم که حاوی پیامی در رابطه با صلح و امید از زبان این دانشمند است تهیه نموده. همانطور که در بالا اشاره کردیم سازمان فضایی اروپا از پایگاه زمینی خود واقع در اسپانیا موسیقی ساخته شده را به سمت سیاه چاله 1A 0620–00پخش کرد. این سیاه چاله ۳۵۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و در یک منظومه دوگانه به همراه سیاره کوتوله نارنجی رنگی قرار گرفته.

خاکستر هاوکینگ در کنار مقبره اسحاق نیوتن کاشف جاذبه دفن شد و هر دو نیز در بخشی از آرامگاه وستمینیستر ابی قرار گرفته اند که به دانشمندان تاریخ ساز اختصاص یافته است. سنگ مقبره هاوکینگ نیز حاوی معادله وی در رابطه با آنتروپی سیاه چاله ها است که به عکسی از وی و همچنین این نوشته مزین شده:

اینجا بخشی از استیون هاوکینگ آرام گرفته که فانی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rad
    rad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    میلیونها حیوان بی گناه که در شرایط بسیار بد نگهداری شدن روزانه سلاخی میشن برای شکم انسان . بعد یک سری مشنگ لاشه خوار جمع شدیم دوره هم نابغه بت میکنیم میدیم بیرون

  • rad
    rad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    جیش به قبرش بباره . یک کلام ختم کلام . بت درست کردن شده عادت . هزاران دانشمند میمیرن ولی کسی خبردار هم نمیشه . صدها هزار انسان پاک و مظلوم میمیرن ولی انگار نه انگار . از توی اینها یکی دو تا بت در میاد بیرون

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی اگه پیام با سرعت نور برابر باشه ۳۵۰۰ سال طول میکشه به سیاه چاله برسه، تازه این نزدیک ترین سیاه چاله به زمینه ?

مطالب پیشنهادی