ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

benz-patent-motorwagen
خودرو

مرسدس بنز رپلیکای اولین خودروی تاریخ را به فروش گذاشت

کمی تاریخ را ورق زده و به اواخر قرن 19 سفر می کنیم. در آن دوران مثل قرون پیشین، کماکان اسب ها وظیفه اصلی جابجایی بشر را بر عهده داشتند. در این بین اما نابغه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمی تاریخ را ورق زده و به اواخر قرن 19 سفر می کنیم. در آن دوران مثل قرون پیشین، کماکان اسب ها وظیفه اصلی جابجایی بشر را بر عهده داشتند. در این بین اما نابغه ای به نام کارل بنز ایده های دیگر در سر داشت و معتقد بود برای این کار می توان از روش های بهتری استفاده کرد.

karl-benz

نتیجه ایده های آقای بنز در سال 1885در قالب یک وسیله عجیب به نام Patent-Motorwagen نمود پیدا کرد. یک سال بعد و در 29 ژانویه 1886 این مبتکر آلمانی اختراع خود را ثبت کرد و توانست تا سال 1893 بیست و پنج دستگاه Patent-Motorwagen تولید کند.

وسیله نقلیه سه چرخ آقای بنز، برخلاف درشکه ها نیروی خود را از یک موتور درون سوز دریافت می کرد، به همین خاطر بسیاری آن را نخستین خودروی تاریخ می دانند.

Carl-Benz-at-the-tiller-of-the-improved-1887-Benz-Patent-Motorwagen

به زمان حال باز می گردیم، عصری که شرکت پایه گذاری شده توسط کارل بنز روزهای خوشی را سپری کرده و اینک در بازار اتومبیل های لوکس حکمرانی می کند.

همانطور که حدس زدید، صحبت از مرسدس بنز است؛ شرکتی که جزو پیشروترین خودروسازان بوده و طرفداران بی شماری در سرتاسر جهان دارد. این کمپانی زیرمجموعه ای به نام All Time Stars دارد که در زمینه بازسازی و فروش مدل های به یادماندنی فعالیت می کند.

ATS-Showroom

به منظور ادای احترام به اولین اتومبیل تاریخ، این شاخه در سال های 2001 و 2002 چند رپلیکا از Patent Motorwagen را با جزئیات دقیق تولید کرد. این رپلیکاها اکثرا در موزه ها و نمایشگاه ها نگهداری شده و عموما در وضعیت مناسبی بسر می برند.

به تازگی All Time Stars یکی از این رپلیکاها را که پیشتر برای بررسی و بازسازی در اختیار مرکز کلاسیک (Classic Center) بوده، به فروش گذاشته است.

1886 Benz Patent-Motorwagen Replica

مدل مذکور در سال 2002 ساخته شده و کارکرد بسیار کمی دارد. حداکثر سرعت 16 کیلومتر در ساعت، موتور تک سیلندر درون سوز و روکش چرم برخی از ویژگی های رپلیکای Patent Motorwagen هستند.

درباره قیمت این جواهر مصنوعی حرفی به میان نیامده، اما خریداران می توانند با ثبت درخواست از بهای آن اطلاع پیدا کنند. مسلما افراد زیادی هستند که دوست دارند مالک این رپلیکا شوند، به همین خاطر علاقه مندان به آن فرصتی برای تردید ندارند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین.
    فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین. | ۹ تیر ۱۳۹۷

    سیبیل بلا.

  • Reza
    Reza | ۸ تیر ۱۳۹۷

    میارزه به پراید

  • aqamorisny
    aqamorisny | ۸ تیر ۱۳۹۷

    فرمونش خیلی باحاله ׃׆

مطالب پیشنهادی