ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت خودرو
خودرو

تکذیب شد: سرقت 20 خودرو نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحیح نیست

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که طی یک سال گذشته 20 خودرو از نمایندگان مجلس به سرقت رفته و هنوز هیچ خبری از آنها نیست. اما پس از او «اسدالله عباسی» عضو ناظر هیأت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که طی یک سال گذشته 20 خودرو از نمایندگان مجلس به سرقت رفته و هنوز هیچ خبری از آنها نیست. اما پس از او «اسدالله عباسی» عضو ناظر هیأت رئیسه مجلس این خبر را تکذیب کرد و گفت: «امکان سوء استفاده از خودروهای دارای هولوگرام مجلس وجود ندارد.»

«محمد حسن‌نژاد» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی اعلام کرد که خودرو او با برچسب مجلس حدود یک سال قبل به سرقت رفته اما هنوز خبری از آن وجود ندارد:

«طی یک سال گذشته بیش از 20 دستگاه خودروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برچسب مجلس در منطقه غرب تهران سرقت شده است. حدود یک سال پیش هم خودروی بنده با برچسب مجلس به سرقت رفت، اما متأسفانه هنوز خبری از آن وجود ندارد. از ارزش مادی این خودروها که بگذاریم، اگر فردا این خوردوها را با برچسب مجلس پر از مواد منفجره وارد خانه ملت کنند، چه کسی پاسخگو است؟»

حسن نژاد در ادامه صحبت‎های خود از جریمه شدن آنی خودروهای مجلس گلایه کرد و به باشگاه خبرنگاران گفت: «در زمانی که یک کیلومتر سرعت بالاتر می‌رویم، بلافاصله جریمه برایمان پیامک می‌شود، اما پس از گذشت یک سال هنوز این خودروها پیدا نشده‌اند.»

سرقت خودرو

این خبر در ابتدا بسیار عجیب بود و سوالات بسیاری را ایجاد کرد که چطور ممکن است مجلس شورای اسلامی نظارت ضعیفی بر اموال خانه ملت داشته و پس از یک سال نتوانسته باشد 20 خودرو دزدیده شده از نمایندگان را پیدا کند؟

آیا ممکن است خودروهای نمایندگان مجهز به سیستم GPS نباشند و امکان ردیابی آنها وجود نداشته باشد؟ چراکه انتظار می‌رود وجه اختلاف خودروهای نمایندگان مجلس با سایر خودروها، بیشتر از یک برچسب بر این خودروها باشد. چطور ممکن است بر تعداد خودروهای مجلس نظارتی وجود نداشته باشد یا پلیس ناجا نتوانسته باشد خودروی نمایندگان را پیدا کند؟

پس از حواشی بسیار در این مورد عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس ضمن تکذیب خبر سرقت ۲۰ دستگاه خودروی نمایندگان طی ۱۰ ماه اخیر به خبرگزاری مجلس شورای اسلامی گفت:

«این خبر صحیح نیست. امکان سوءاستفاده از خودروهای دارای هولوگرام مجلس وجود ندارد. ورود خودروها به محدوده مجلس شورای اسلامی به شیوه های مختلف کنترل و مورد دقت قرار می گیرد.»

همچنین در توضیح دیگری، مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس خبر سرقت ٢٠ خودروی نمایندگان را تکذیب کرد.

به گزارش میزان، آقای کیایی گفت: "نماینده‌ای که خودروی دولتی با برچسب و هولوگرام را کنار خیابان و با کمترین ملاحظات امنیتی پارک کرده باید خود پاسخگو باشد."

بنابراین ظاهرا به سرقت رفتن "یک یا چند خودرو" از خودروهای تحت اختیار نمایندگان مجلس صحت دارد اما بنا بر توضیحات آقای عباسی، خطر بمب گذاری یا ورود غیر کنترل شده این خودروها به محوطه مجلس، فعالیت این نهاد را تهدید نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sajad soltani
    sajad soltani | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    الان اینجا یه سوال دارم : واقعا این خبر چه ربطی به دیجیاتو داره ؟ این خبر جنبه ی سیاسی داره نه اینکه چون به خودرو مرتبطه دیجیاتو بزارش

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    وقتی تکذیب میشه یعنی اتفاق افتاده

  • ali-g
    ali-g | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    بلههه ارزش مادی خودرو ها

  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    نزاییده از رجال سیاسی ایران بدزده. اینا خودشون شاه دزدن

  • گودرز
    گودرز | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    خب انتظار دارید بیان تأیید کنن!!!!!

مطالب پیشنهادی