ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دبی بزرگترین مزرعه عمودی دنیا را در زمینی به مساحت ۱.۲ هکتار می‌سازد

مسئولین دبی قصد دارند تا بزرگترین مزرعه‌ی عمودی جهان را در این شهر برپا کنند تا با روش منحصر به فرد آبیاری آنها، مصرف آب را کاهش دهند. تا به حال چنین مزارعی در شهر‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

مسئولین دبی قصد دارند تا بزرگترین مزرعه‌ی عمودی جهان را در این شهر برپا کنند تا با روش منحصر به فرد آبیاری آنها، مصرف آب را کاهش دهند.

تا به حال چنین مزارعی در شهر‌های مختلف ساخته شده‌‌اند تا جای انبار‌های قدیمی و ساختمان‌های صنعتی را گرفته، به زیبایی شهر افزوده، به تصفیه هوا پرداخته و  محصولات کشاورزی محلی تولید کند. در آینده‌ای نزدیک، دبی صاحب مزرعه‌ای به مساحت ۱.۲ هکتار خواهد شد که هزاران کیلوگرم سبزیجات تولید خواهد کرد.

پروژه ساخت این تاسیسات در آبان ماه امسال شروع خواهد شد و به احتمال قوی ۴۰ میلیون دلار هزینه خواهد برد. این مزارع عمودی قرار است نسبت موارد مشابه خارج شهر یا افقی شان، به میزان ۹۹ درصد آب کمتری صرف آبیاری گیاهان کنند.

سازندگان این مزرعه  معتقدند اگر تاسیسات ساخته شده توسط آنها بتواند به نحو صحیحی ساخته شود خواهند توانست روزانه ۲۷۲۰ کیلوگرم سبزیجات تولید کند.

بدین ترتیب شرکت پذیرایی هواپیمایی امارات که یکی از حامیان اصلی این پروژه به شمار می‌رود خواهد توانست روزانه ۲۵۰ هزار غذا برای فرودگاه بین المللی دبی فراهم آورد چرا که قرار است قسمت زیادی از محصولات تولید شده توسط این مزرعه عمودی، در غذاهای هواپیما‌ها و رستوران‌های فرودگاه مورد استفاه قرار بگیرد. گزارش شده که شرکت پذیرایی یاد شده قرار است از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی این روند را در پیش بگیرد.

مزارع عمودی از ویژگی‌های منحصر به فدری بهره می‌برند. آنها به علت استفاده از لامپ‌های LED یا منابع انرژی تجدیدپذیر، مقادیر مصرف انرژی را بسیار پایین می‌آورند. علاوه بر این مزارع عمودی می‌توانند در تمامی فصلها حتی فواصل سرد نیز محصولاتی تولید کنند.

مهمترین برتری این مزارع غیر از کاهش شدید مصرف آب می‌تواند در تعریف آنها باشد چرا که به علت طراحی عمودی و طبقه طبقه بودن می‌توان آنها را در محل‌های بسیار کوچک تعبیه کرد و از حداقل فضا، بیشترین استفاده را برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • نعمت هاشمی
    نعمت هاشمی | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    دیجی جان لطفا از این خبرا نذار
    خبر فقط از افغانستان و عراق سوریه سومالی بذار.
    خاهشا بذار کمتر حسرت بخوریم و بسوزیم.
    مسولان هم فقط ادعا دارن پیشرفت میکنیم

  • یاغی?✊✊✊
    یاغی?✊✊✊ | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    حرام است!

  • منصور ملایی
    منصور ملایی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    جایی که عدالت اسلامی اونجا حاکم باشه مثل امارات.نه مثل اینجا که فقط حرف ازش میزنن عدالت برای مردم فقیر فقط هست.

  • Marshall
    Marshall | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    به این میگن‌امید‌ به زندگی،‌ اونوقت تو کشور ما جز‌بدبختی و اختلاس و یمن،‌ سوریه، لبنان و طالبان خبر دیگه ای نیست...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی