ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با استارتاپ ایران رنتر در الکامپ ۹۷

در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور چندان مساعد نیست، استارتاپ‌های خرید قسطی کالا می‌توانند کمک بزرگی برای مردم باشند. در نمایشگاه الکامپ امسال استارتاپ «ایران رنتر» یکی از مجموعه‌هایی است که این خدمت را به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور چندان مساعد نیست، استارتاپ‌های خرید قسطی کالا می‌توانند کمک بزرگی برای مردم باشند. در نمایشگاه الکامپ امسال استارتاپ «ایران رنتر» یکی از مجموعه‌هایی است که این خدمت را به مشتریان ارائه می‌کند.

ایران رنتر پلتفرمی است آنلاین برای خرید اعتباری هوشمند که مردم می‌توانند با مراجعه به آن کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خریداری کنند؛ خریدهایی که تحت شرایط خاص حتی نیازی به پیش پرداخت ندارند.

امیرحسین کریمی، یکی از مسئولین ایران رنتر در مصاحبه با دیجیاتو می‌گوید که در خریدهای تا سقف چهار میلیون تومان در این فروشگاه، به هیچ عنوان از کاربر پیش پرداختی دریافت نمی‌شود. بنابراین این سیستم فروش برای خرید اقلامی مثل گوشی موبایل یا وسایل دیجیتالی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد:

پروسه خرید در ایران رنتر نیازی به ضامن یا ارائه چک ندارد. وقتی که خریدی در سیستم ثبت می‌شود، کاربران باید سه مدرک را در پنل کاربری‌شان در ایران رنتر بارگذاری کنند که عبارتند از مدارک هویتی، گواهی اشتغال به کار و کپی سند منزل یا اجاره‌نامه و حتی کپی قبض برق، آب یا گاز. بعد از آپلود مدارک، کاربران باید منتظر بمانند که کالا برای تحویل به آن‌ها آماده شود.

بعد از این مرحله، کالا به درب منزل کاربر فرستاده می‌شود. پرسنل ایران رنتر قراردادی که در سایت امضا کرده‌اید را به شما ارائه می‌کنند و از این مرحله به بعد پرداخت اقساطی شما آغاز می‌گردد. و به همین سادگی، می‌توانید کالاهای مورد نیازتان را به صورت قسطی بخرید و دم درب خانه تحویل بگیرید.

اما ایران رنتر برای سرمایه‌گذاران هم برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته. بدین صورت که کلیه سرمایه‌گذاران می‌توانند در تأمین وجه کالاهای قرار گرفته در ایران رنتر مشارکت داشته باشند:

سرمایه‌گذاران می‌توانند در میان کالاهایی که در لیست تأمین هستند، موارد مد نظر خود را انتخاب کرده و سرمایه‌گذاری خود را روی آنها انجام بدهند. همچنین افراد سرمایه‌گذار قادر به تعیین مدل و چگونگی دریافت اقساط هم هستند. بعد از تأیید نهایی، همکاران ما برای عقد قرارداد و تنظیم سفته با سرمایه‌گذاران تماس می‌گیرند و مدارک لازم به آن‌ها در تهران و شهرستان ارسال می‌شود.

کریمی البته در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که در حال حاضر امکان خرید اقساطی فقط برای کاربران تهرانی وجود دارد اما برای سرمایه‌گذاران شاهد چنین محدودیتی نیستید. وی در مورد سرمایه‌گذاری مثالی برایمان می‌زند. سرمایه‌گذار در صورت سرمایه‌گذاری مثلا ده میلیون تومانی در ایران رنتر، مجموع دریافتی‌اش در ابتدای دوره محاسبه می‌شود که برابر با 12 میلیون تومان خواهد بود که این مبلغ به وی باز خواهد گشت. البته این مبلغ به صورت یکجا به سرمایه‌گذار داده نمی‌شود و این کار به تدریج انجام خواهد گرفت.

تمام پروسه کاری در ایران رنتر به شکل آنلاین انجام می‌شود و این می‌تواند برای مشتریان مزیت بزرگی باشد. البته امیدواریم که هر چه سریع‌تر امکان خرید اقساطی برای کاربران غیر تهرانی هم فراهم شود تا همه بتوانند از مزایای خوب این سرویس استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    با خودشون چی فک کردن؟ هدف این استارتاپ اینه که مردم بتونن خرید کنن. اما بجای اینکه از وسایل ارزانتر شروع کنند از وسایل گران شروع کردن. چه دلیلی داره یه نفر بی پول بیاد 5 میلیون پیش پرداخت کنه و 12 ماه هم 400 تومن قسطی پرداخت کنه تا اینکه یه لپتاپ 9 میلیونی بخره. یا مثلا هدست ها. قیمت بیشتر هدست ها از 1 میلیون به بالاست.

    • DaekDeveloper
      DaekDeveloper | ۷ مرداد ۱۳۹۷

      حالا بعد دوازده ماه قسط بجای 9 میلیون 10 میلیون پرداخت شده. آین استارتاپ با این رویه اگه بره جلو آینده نداره مگه اینکه مردم پولدار بشن اگه شدن.

مطالب پیشنهادی