ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سوپر اتومبیل میلان رد با شتابی زیر 2.5 ثانیه؛ رقیب جدید بوگاتی شیرون از اتریش ظهور کرد

باشگاه اتومبیل هایی که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند، میزبان یک عضو جدید شده است. این ابر خودرو رِد (Red) نام داشته و توسط شرکت اتریشی Milan Automotive توسعه یافته است. برخلاف اکثر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

باشگاه اتومبیل هایی که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند، میزبان یک عضو جدید شده است. این ابر خودرو رِد (Red) نام داشته و توسط شرکت اتریشی Milan Automotive توسعه یافته است.

milan-red-hypercar (3)

برخلاف اکثر سوپر اتومبیل های مدرن که از پیشرانه های هیبریدی یا الکتریکی بهره می برند، میلان رد نیروی خود را از یک موتور 6.2 لیتری V8 دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 1306 اسب بخار قدرت و 1400 نیوتن متر گشتاور را دارد، نیروی تولیدی نیز به وسیله یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، به سمت چرخ های عقب هدایت می شود.

milan-red-hypercar (3)

طبق اطلاعات موجود پیشرانه رد با همکاری کمپانی AVL طراحی و ساخته شده است. این شرکت اتریشی قبلا ارتباطات نزدیکی با تیم فرمول یک فراری داشته است.

milan-red-hypercar (5)

با توجه به وزن 2,866 پوندی (معادل 1300 کیلوگرم) نسبت قدرت به وزن میلان رد به رقم ایده آل یک به یک رسیده است. به گفته سازنده با این نسبت خیره کننده، میلان رد قادر است در عرض تنها 2.47 ثانیه از حالت سکون سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. بد نیست اشاره کنیم شتاب دیوانه وار این ابر خودرو تقریبا با بوگاتی شیرون هم تراز است.

milan-red-hypercar (1)

دست پرورده جدید اتریشی ها که نام خود را از گونه ای از پرنده های شکاری برگرفته، برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت فقط و فقط به 5.46 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز این سوپر اتومبیل می تواند نهایت سرعت 400 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

milan-red-hypercar (2)

به منظور پایین نگه داشتن وزن، شاسی یکپارچه و پنل های بدنه میلان رد تماما از فیبر کربن ساخته شده اند. به همین خاطر این خودروی فوق سریع نخستین اتومبیل تمام کربنی است که از سیستم تعلیق جناقی سود می برد.

milan-red-hypercar (6)

میلان رد طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4.74، 2.1 و 1.19 متر دارد، فاصله محوری آن نیز 2.75 متر اعلام شده است. همانند دیگر سوپر اتومبیل های کنونی، تولید رِد هم به 99 دستگاه محدود شده و با قیمت نجومی 2 میلیون یورو به دست علاقه مندان خواهد رسید. نکته جالب اینکه تاکنون 18 دستگاه از راکت زمینی اتریشی ها فروخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی