ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ترک
تکنولوژی

حمله هکرهای ترک حامی اردوغان به خبرنگاران بین المللی

طبق اعلام یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری جمعی از هکرهای ترک حساب های کاربری خبرنگاران آمریکایی در شبکه های اجتماعی را هدف قرار داده و با در دست گرفتن کنترل این حساب ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

طبق اعلام یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری جمعی از هکرهای ترک حساب های کاربری خبرنگاران آمریکایی در شبکه های اجتماعی را هدف قرار داده و با در دست گرفتن کنترل این حساب ها اقدام به انتشار پست هایی در تمجید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کردند.

آدام میرز معاون واحد اطلاعات شرکت CrowdStrike (که عکس هایی از حساب های هک شده را منتشر کرده) در این رابطه اظهار نموده که هکرهای ترک حامی اردوغان اقدام به این کار کرده اند و شرکت متبوع وی نیز شرح فعالیت آنها را ثبت و ضبط کرده است. این حملات هکی علیه جمعی از خبرنگاران نشریات مطرحی نظیر بلومبرگ، نیویورک تایمز و فاکس نیوز انجام شده.

عبارت هکتیویست به فعالانی اطلاق می شود که با استفاده از تاکتیک های جرائم سایبری پیام های خود را به گوش مخاطبانشان می رسانند. این تاکتیک ها هم می توانند در برگیرنده تغییر محتوای سایت ها یا حملات توزیع یافته منع ارائه سرویس باشد که در آنها حجم بالای ترافیک به سمت وبسایت های هدف ارسال می شود تا دچار کرش شوند. این افراد می توانند با در دست گرفتن کنترل حساب های کاربری اهدافشان در شبکه های اجتماعی از این پلتفرم ها برای ترویج موقت مواضع سیاسی شان استفاده نمایند.

هکرهای ترک

این گروه که خود را Ayyildiz Tim نامیده بنابر اعلام CrowdStrike توسط نیروهای امنیتی اردوغان حمایت می شود. علاوه بر این آنطور که به نظر می رسد فعالیت های این گروه هکرهای ترک از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز شده و از آن زمان حملات متعددی علیه برخی موجودیت های به گفته آنها متخاصم صورت داده است.

اما در مورد حمله اخیر ظاهرا خبرنگاران هدف، در مقالاتی به نقد و بررسی شرایط اقتصادی ترکیه در هفته های گذشته پرداخته بودند. با بالا گرفتن تنش میان ترکیه و ایالات متحده آمریکا ارزش لیر به پایین ترین میزان خود در یکسال گذشته رسیده و ترکیه را به انجام اقدام تلافی جویانه از جمله ممنوعیت واردات آیفون واداشته است.

این گروه هکتیویست های ترک همچنین از اکانت های اجتماعی هک شده برای انجام حملات فیشینگ علیه افرادی استفاده کرده اند که با این خبرنگاران در ارتباط بوده اند. و در برهه ای حتی اقدام به راه اندازی حساب های کاربری جعلی برای روزنامه نگاران و خبرنگاران نشریات دیگر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ شهریور ۱۳۹۷

    از فرط استیصال به هک روی آوردن . این طرفدارهای اردوغان چقدر حقیرند? ? ?

مطالب پیشنهادی