ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین EOS R کانن
تکنولوژی

رونمایی از دوربین EOS R؛ اولین بدون آینه فول فریم کانن

کانن به طور رسمی از اولین دوربین بدون آینه فول فریم خود، EOS R رونمایی کرده است. دروبین جدید دارای ماونت جدید RF است که کانن آن را انقلابی می خواند. این استاندارد جدیدِ اتصال لنز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

کانن به طور رسمی از اولین دوربین بدون آینه فول فریم خود، EOS R رونمایی کرده است.

دروبین جدید دارای ماونت جدید RF است که کانن آن را انقلابی می خواند. این استاندارد جدیدِ اتصال لنز قطری 54 میلی متری و مشابه با ماونت EF دارد ولی فاصله کانونی آن کاهش یافته. به این ترتیب امکان تولید لنزهای ساده تر و در عین حال برتر از لحاظ اپتیکال ممکن می شود. ماونت RF به 12 اتصال الکتریکی برای سریعترین ارتباط بین دوربین و لنز مجهز شده است.

دوربین کانن EOS R

دوربین EOS R کانن

حسگر به کار رفته در این دوربین 30.3 مگاپیکسلی از نوع CMOS است و محدوده ISO از 100 تا 40 هزار را ارائه می دهد. البته امکان افزایش این محدوده از 50 تا 102 هزار و 400 نیز فراهم شده است.

پردازشگر تصویر در نظر گرفته شده DIGIC 8 است و به فیلتر پایین گذر مجهز شده تا از طرح مویر در تصاویر جلوگیری شود با این حال مجهز شدن به این فیلتر معمولاً موجب کاهش اندک در وضوح تصاویر می شود.

دوربین جدید می می تواند تا تعداد 8 تصویر در هر ثانیه بگیرد و در تصویر برداری پی در پی نهایت تا 100 عکس JPEG  را می توان ثبت کرد. این میزان برای تصاویر RAW و C-RAW به ترتیب 47 و 78 عدد است.

تأخیر شاتر تنها 50 میلی ثانیه است و دوربین EOS R برای بالا آمدن تنها به 0.9 ثانیه زمان نیاز دارد. سیستم فوکوس خودکار به لطف قابلیت تشخیص فاز CMOS AF و با استفاده از پیکسل های دوگانه کانن امکان تمرکز روی 5 هزار و 655 نقطه را فراهم می کند. علاوه بر این امکان فوکوس در شرایط نوری ضعیف نیز فراهم شده است.

منظره یاب الکترونیکی دوربین نمایشگر OLED با 3.69 مگاپیکسل دارد، تقریباً 100 درصد میدان دید را پوشش می دهد و بزرگنمایی آن در حدود 0.71 برابر است. علاوه بر این نمایشگر لمسی 3.15 اینچی با 2.1 مگاپیکسل دقت و از نوع LCD در پشت دوربین قرار گرفته است.

دوربین EOS R کانن
لنزهای EF و EF-S نیز با اتصال آداپتورهای عرضه شده قابلیت کارکرد با دوربین کانن EOS R را دارند

کانن EOS R می تواند ویدیوهای با کیفت 4K و 30 فریم در هر ثانیه یا 1080P و 60 فریم در ثانیه را برای مدت زمان حداکثر 29 دقیقه و 59 ثانیه ثبت کند.

کانن تصمیم گرفته مشابه با نیکون Z6 تنها از یک درگاه حافظه بهره ببرد. با این حال بر خلاف Z6 که با کارت های XQD سازگار است کانن درگاه کارت های SDHC ،SD یا SDXC ر ابرای EOS R در نظر گرفته است.

از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به خودتمیز کننده حسگر، حالت شاتر بی صدا، حذف گرد و غبار، وای فای، بلوتوث، جک 3.5 میلی متری استریو، درگاه USB 3.1 و قابلیت شارژ از طریق USB اشاره کرد.

دوربین کانن EOS از باتری LP-E6N بهره می برد که با یک بار شارژ امکان ثبت تا 560 عکس را فراهم می کند. ابعاد این محصول 135.8 در 98.3 در 84.4 میلی متر است و وزنی 580 گرمی دارد.

لنز های جدید با ماونت RF

دوربین EOS R کانن

کانن برای دوربین جدید با ماونت RF لنزهای جدیدی را معرفی کرده. البته با استفاده از آداپتور تبدیل جدید می توانید همچنان از  لنزهای EF و EF-S قدیمی تر در این دوربین استفاده کنید.

این لنزها شامل 4 مورد زیر هستند:

  •  RF 24-105mm f/4L IS
  • RF 50mm f/1.2L
  • RF 28-70mm f/2L
  • RF 35mm f/1.8 IS Macro

قیمت و زمان عرضه

از 21 شهریور ماه امکان پیش خرید دوربین جدید فراهم می شود و از 17 مهر دوربین EOS R روانه بازار می شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین 2299 دلار برای بدنه دوربین به همراه آداپتور برای سازگاری با لنزهای قدیمی تر کانن است.

دوربین به همراه آداپتور و لنز 105-24 میلی متری جدید قیمتی 3399 دلاری دارد. لنز ها در ماه دسامبر (اواخر پاییز تا اوایل زمستان) از راه می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی