ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Advanced Safety Technology
خودرو

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.

سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.

Passat_GP_BlindSpotMonitor_Retouch_Update-e1480716442754

با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.

نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.

آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.

MercedesDistronicPlusThruWindshieldIllo-640x381

برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.

drivers-dont-understand-limitations-of-advanced-safety-technology-says-study-129002_1

مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.

به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.

drivers-dont-understand-limitations-of-advanced-safety-technology-says-study_12

آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی