ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محدودیت بیشتر بلاکچین در چین؛ همه کاربران باید هویت واقعی داشته باشند

دولت مرکزی چین پیش نویس قانون جدیدی را آماده کرده که بر اساس آن، کاربران شبکه بلاکچین باید با نام واقعی و کد ملی از خدمات این پلتفرم استفاده کنند. البته همان طور که می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دولت مرکزی چین پیش نویس قانون جدیدی را آماده کرده که بر اساس آن، کاربران شبکه بلاکچین باید با نام واقعی و کد ملی از خدمات این پلتفرم استفاده کنند. البته همان طور که می دانید خرید و فروش بیت کوین همین حالا هم در این کشور ممنوع است ولی قانون جدید، توسعه دیگر کاربردهای این فناوری را هم با محدودیت مواجه می کند.

همه کاربران بلاکچین در چین باید هویت واقعی داشته باشند

اداره فضای مجازی چین که رگولاتور اینترنت این کشور محسوب می شود، پیش نویس این قانون را منتشر کرده و خدمات دهندگان مبتنی بر بلاکچین را ملزم می کند که «اطلاعات غیر قانونی» را پیش از انتشار بین کاربران حذف کنند. اطلاعات کاربران باید حداقل تا شش ماه به طور کامل نگهداری شود و در صورت نیاز در اختیار مراجع قانونی قرار گیرد. کاربرانی که قوانین را زیر پا بگذارند، بسته به تشخیص مرجع قانونی با اخطار، محدود شدن حساب، یا مسدود شدن کامل حساب روبرو خواهند شد.

این قوانین جدید تا دوم نوامبر (برابر با یازدهم آبان ماه) برای بازبینی در اختیار همگان قرار می گیرند ولی زمان اجرای کامل آنها مشخص نیست. همچنین نمی دانیم آیا دولت پکن، پیشنهادات فعالان حوزه بلاکچین در مورد معایب این قوانین را جدی می گیرد یا بدون توجه به آنها، محدودیت ها را اعمال خواهد کرد.

دولت چین سال گذشته خرید و فروش بیت کوین را ممنوع کرد و همه مبادلات بر اساس ارزهای دیجیتال از جمله عرضه اولیه سکه (ICO) یا معرفی کوین های جدید را هم متوقف ساخت. در ماه فوریه سایت های صرافی خارجی در چین فیلتر شدند ولی همچنان توسعه فناوری های بومی در این حوزه ادامه پیدا کرد.

البته تا به امروز، دولت چین نظر مثبتی در مورد بلاکچین داخلی داشت و به همین دلیل مراکز استارتاپی و شتاب دهنده بزرگی در شهرهای شنژن و هانگژو راه افتاده و سرمایه هنگفتی را به خود جلب کردند. حالا به نظر می رسد این مراکز با چالش های بزرگی روبرو هستند و باید با یکی از اساسی ترین ویژگی های بلاکچین، یعنی محرمانگی و ناشناس بودن خداحافظی کنند. گفتنیست سرویس های پرداخت موبایلی چین مانند ویچت و ویبو هم به کارت بانکی واقعی و کد ملی نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Neo
    Neo | ۱ آبان ۱۳۹۷

    حالت مطالعه افلاین از وقتی حذف شده خیلی بد شده؛ کاش به فکری بکنین. و اینکه بعضی وقتا هر چقدر رو تیتر میزنیم وارد مطلب نمیشه باید ببندم اپ؛ دوباره باز کنم در کل کند شده!???

مطالب پیشنهادی