ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مک‌های جدیدش را از آلومینیوم 100 درصد بازیافت‌شده می‌سازد

امروز و در جریان مراسم رونمایی از دیوایس های جدید مک، اپل اعلام کرد که مک بوک ایر و مک مینی «سبز ترین» مک های تاریخ هستند. علت این موضوع آن است که بدنه این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۳

امروز و در جریان مراسم رونمایی از دیوایس های جدید مک، اپل اعلام کرد که مک بوک ایر و مک مینی «سبز ترین» مک های تاریخ هستند. علت این موضوع آن است که بدنه این دیوایس ها از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده تولید می شوند.

اپل برای آنکه بتواند کیس های مک بوک را با آن ظاهر و حس و حال و مقاومتی که می شناسیم تولید کند، پیشتر نیازمند استخراج سنگ معدن آلومینیوم با خلوص بالا بود. اما چنین کاری دیگر ضروری نیست و تیم فلزشناسی اپل آلیاژی جدید و مخصوص به کیس های مک بوک ساخته است.

بنابراین در تولید دیوایس های جدید اپل از براده آلومینیوم به دست آمده در سایر پروسه های تولید استفاده می شود. این براده ها سپس در سطح اتمی بازمهندسی می شوند که یعنی تمام قاب دستگاه را می توان از آلومینیوم بازیافت شده ساخت.

این رویکرد جدید از نظر زیست محیطی هم به مراتب سالم تر است و نسبت به روش های پیشین، تا 50 درصد از زدپای زیست محیطی کربن در ساخت آلیاژ می کاهد. گفتنی است که آلیاژ بدنه دیوایس های مک، تنها تغییر مک بوک ایر به نفع محیط زیست نیست. مدل جدید این خانواده ضمناً از قلع 100 درصد بازیافت شده در لاجیک برد خود بهره می برد و 35 درصد از قطعات داخلی آن مانند اسپیکرها هم از پلاستیک بازیافتی دیوایس های قبلی کاربران ساخته شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی