ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت‌ عجیب و غریب فوتون ساوانا در بازار؛ وقتی چینی ها تبدیل به تنها انتخاب می شوند

در زمانی نه چندان دور، ایرانیان ثروتمند می توانستند به ازای پرداخت عوارض بیشتر خودروهای روز را خریداری نمایند، در چند سال اخیر که تب و تاب شاسی بلند سواری نیز فراگیر شده است، به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

در زمانی نه چندان دور، ایرانیان ثروتمند می توانستند به ازای پرداخت عوارض بیشتر خودروهای روز را خریداری نمایند، در چند سال اخیر که تب و تاب شاسی بلند سواری نیز فراگیر شده است، به لطف عرضه خودروهای ژاپنی و کره ای کراس اوور و شاسی بلند، اوضاع بازار ایران چندان فاصله چشمگیری از وضعیت جهان نداشت، اما حالا در پی ممنوعیت واردات و چند برابر شدن نرخ ارز، حتی خودروهای چینی نیز رفته رفته به گزینه هایی دست نیافتنی تبدیل شده اند و در نمونه های به روز و مدرن بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارند. در چنین شرایطی، قیمت فوتون ساوانا به عنوان یک SUV با شاسی مستقل سر به فلک کشیده است، چرا که رقیب مستقیم قابل توجهی برای این خودرو در بازار وجود ندارد.

شرکت فوتون در سال 1966 با شعار حرکت به سوی رهبری در صنعت خودروسازی تأسیس گردیده و به جمع تولیدکنندگان خودروهای تجاری پیوست. کارخانه فوتون خودرو ساز چینی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو از دهه 90 میلادی آغاز کرده است. این خودرو ساز به عنوان سرآمدترین نشان های چینی در ساخت خودروهای سنگین شناخته می شود.برای همین سال هاست که محصولات کار و تجاری این برند در بازار ایران حضور دارند و توانسته اند سهم بازار را بدست آورند. همچنین پیکاپ تونلند که با نشان فوتون به بازار کشور آمده است، به عنوان یک خودروی کارآمد معرفی می شود.
در برخی از آگهی ‌های اینترنتی قیمت فوتون ساوانا را 450 تا 500 میلیون تومان اعلام کرده ‌اند که عددی غیرقابل‌ باور برای این خودرو است.
اعمال محدودیت‌ های بین ‌المللی به واسطه تحریم‌ ها و ممنوعیت واردات خودرو سبب شد تا بازار خودرو طی چند ماه گذشته سخت ‌ترین دوران ممکن را پشت سر بگذارد. همچنین بالا رفتن نرخ ارز که تاثیر مستقیمی بر افزایش هزینه ‌های تولید داشته نیز موجب افزایش قیمت بسیاری از خودروهای تولیدی در کشور شده است. از طرفی محدودشدن فضای رقابتی در بازار باعث شده است خریداران گزینه‌ های چندانی را پیش روی خود نداشته باشند و به ناچار هزینه‌ های گزافی را بابت خودروهای موجود پرداخت کنند.

قیمت ساوانا

همین موضوع بستر لازم جهت سوء استفاده دلال‌ ها را در بازار آزاد ایجاد کرده است. یکی از خودروهایی که این روزها طعمه دلال ‌ها شده، فوتون ساوانا بوده که به دلیل عدم شناخت کافی خریداران از آن به واسطه تازه ‌وارد بودنش، قیمت ‌هایی نجومی در بازار آزاد برایش درنظر گرفته شده است. از همین رو در برخی از آگهی ‌های اینترنتی قیمت ساوانا را 450 تا 500 میلیون تومان اعلام کرده ‌اند که عددی غیر قابل ‌باور برای این خودرو است.
عظیم خودرو ،ساوانا را با موتور جدید 2.0 لیتری توربو شارژر GDI با حداکثر توان 214 اسب بخار و بیشنه گشتاور 320 نیوتن بر متر بری بازار ایران در نظر گرفته است.
از امکانات این خودرو می توان به سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت انتخاب محورها و قفل دیفرانسیل، فرمان چند حالته، سانروف، کروزکنترل، صندلی های برقی در ردیف جلو، سنسور شیب سنج، سیستم پایداری و سیستم پاشش سوخت مستقیم اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Seyyedhojjatallah Hoseyni
    Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۹ دی ۱۳۹۷

    قیافه رو

  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۸ دی ۱۳۹۷

    دزدها

مطالب پیشنهادی