ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سونی : سود سرشار پلی استیشن و ضرر مستمر بخش موبایل

در روزهای اخیر شرکت های مختلف با انتشار آمار و ارقام، عملکرد خود در سال 2018 میلادی را به سهامداران نشان دادند. حالا گزارش مالی سونی هم منتشر شده و همان طور که پیش بینی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۲

در روزهای اخیر شرکت های مختلف با انتشار آمار و ارقام، عملکرد خود در سال 2018 میلادی را به سهامداران نشان دادند. حالا گزارش مالی سونی هم منتشر شده و همان طور که پیش بینی می شد، بخش موبایل آن همچنان زیان ده باقی مانده است. از سوی دیگر کنسول بازی پلی استیشن سونی به همراه سرویس هایش عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده و توانسته طبق معمول سوددهی خود را حفظ کند.

بر اساس آمار ارائه شده از در گزارش مالی سونی این شرکت در مجموع 22 میلیارد دلار طی سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی درآمد داشته که از این رقم 3.5 میلیارد دلار سود خالص بوده است. واحد پلی استیشن سونی در این بین 7.3 میلیارد دلار درآمد داشته که سود 670 میلیون دلاری را نصیب کمپانی کرده است.

پلی استیشن 4 به رکورد فروش 100 میلیون واحدی نزدیک می شود

جالب است بدانید که تا یک ماه پیش تعداد کنسول های پلی استیشن 4 فروخته شده توسط سونی به 91.6 میلیون نسخه رسیده بود که این آمار به لطف حراج سال نو و عملکرد خوب بازی های انحصاری، به رقم 100 میلیون نزدیک می شود. از طرفی سرویس پلی استیشن پلاس نیز با 36.3 میلیون کاربر فعال روزهای خوبی را پشت سر می گذارد؛ اما هنوز آمار خاصی از عملکرد کنسول پلی استیشن کلاسیک منتشر نشده است.

گزارش مالی سونی

البته مدیران سونی در جلسه با سهامداران به ریسک های موجود در زمینه بعضی بازی های رایگان سرویس پلاس و همچنین تهدید بلندمدت کاهش درآمدزایی کنسول ها و افزایش سودآوری سرویس های استریم بازی اشاره کردند که در این زمینه، از Playstation Now به عنوان فرصتی مناسب برای رویارویی با شرایط آتی یاد شد.

اما جالب تر از موفقیت های بخش پلی استیشن، سود قابل توجه کسب و کار موسیقی سونی بود که دو برابر پلی استیشن سودآوری داشت. البته در نگاه اول چنین موفقیتی نوعی تکنیک حسابداری به نظر می رسد اما مدیران کمپانی طول کشیدن فرآیند تصاحب شرکت EMI را عامل تأخیر در سودآوری بخش موسیقی عنوان کرده اند.

در حوزه موبایل اما شرایط مثل همیشه چندان خوب نیست و در سه ماهه پایانی سال 2018، این واحد 142 میلیون دلار ضرر روی دست صاحبان سرمایه گذاشته که ناشی از عملکرد نامناسب تلفن اکسپریا XZ3 در بازار است.

گزارش مالی سونی

سونی در حوزه سینما با واحد Sony Pictures موفق بوده و فیلم سینمایی ونوم با فروش 855 میلیون دلار در دنیا رکورد قابل ملاحظه ای را بر جا گذاشته است. نسخه جدید فیلم سینمایی مرد عنکبوتی تحت عنوان Spider-Man: Into the Spider-Verse نیز با فروش 225 میلیون دلار در 18 روز، شروع خوبی را تجربه کرده است.

طبق گزارش مالی سونی شرایط در کسب و کار دوربین هم بر وفق مراد بوده و به لطف سبد محصولات کامل، کمپانی ژاپنی علی رغم تعداد فروش کمتر، سود بیشتری کسب نموده است. البته سونی در حوزه خدمات مالی چندان موفق نبوده و شاخه Sony Life (بیمه) نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

در نهایت واحد نیم رساناهای سونی که وظیفه تولید سنسور دوربین تلفن های هوشمند را هم بر عهده دارد، سه ماهه سودمندی را پشت سر گذاشته که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اندکی افت داشته است. مدیران سونی علت این کاهش را کمبود تقاضا از سوی سایر تولیدکنندگان عنوان کرده اند و گفته اند در ماه های آتی و به لطف محبوب شدن ماژول های دوربین چندگانه، کسب و کار این بخش مجدداً به دوران اوج باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    Make belive

مطالب پیشنهادی