ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی

موسس هواوی: آنقدر پیشرفته‌ایم که دنیا نمی‌تواند به ما پشت کند

«رن ژنگفی» در پاسخ به کیفرخواست دادگستری ایالات متحده علیه کمپانی متبوعش تایید کرد که آمریکا با وقوع هر مساله ای سریعا سراغ تحریم می رود اما نمی تواند هواوی را از پای درآورد. اوایل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

«رن ژنگفی» در پاسخ به کیفرخواست دادگستری ایالات متحده علیه کمپانی متبوعش تایید کرد که آمریکا با وقوع هر مساله ای سریعا سراغ تحریم می رود اما نمی تواند هواوی را از پای درآورد.

اوایل ماه جاری دادگستری آمریکا پس از سال ها هشدار در مورد تهدیدات هواوی علیه امنیت ملی ایالات متحده، کیفرخواستی شامل ۲۳ اتهام مختلف از جمله فریبکاری، کارشکنی در مسیر عدالت، سرقت اسرار تجاری و حتی دزدی را علیه این شرکت منتشر کرده است.

اگر جاسوس بودیم خودم شرکت را تعطیل می‌کردم

آمریکا نه تنها به تحریم هواوی دست زده بلکه کشورهای همپیمانش نظیر انگلیس، آلمان، ژاپن، فرانسه و نیوزلند را هم برای در پیش گرفتن این خط مشی تحت فشار قرار داده است. با این حال «رن ژنگفی»، مدیرعامل هواوی معتقد است که هواوی از این چالش ها جان سالم به در می برد:

آمریکا به هیچ وجه نمی تواند هواوی را از پای درآورد. دنیا هم قادر نیست به کمپانی پیشرفته ای مثل ما پشت کند. حتی اگر آمریکا کشورهای بیشتری را به تحریم ما متقاعد کند، در مقیاس کوچکتر به کارمان ادامه می دهیم.

این کارآفرین چینی واشنگتن را به استفاده ابزاری از تحریم متهم می کند:

من اقدامات آمریکا را ناشی از انگیزه‌های سیاسی دانسته و به آن اعتراض دارم. این کشور هر مشکلی که پیش می آید سراغ تحریم دیگران می رود. چنین روش خصمانه‌ای قابل قبول نیست اما تا اینجای راه آمده ایم پس اجازه دهید دادگاه در این مورد تصمیم بگیرد.

تحریم هواوی

کیفیت بالای محصولات، قیمت مناسب و فناوری پیشرفته باعث تردید انگلیس و آلمان در مورد تحریم هواوی شده است. به گفته سازمان‌های امنیتی بریتانیایی می‌توان با راهکارهایی ریسک امنیتی تجهیزات 5G هواوی را کاهش داد و آن را کنترل نمود. آقای ژنگفی درباره سرمایه گذاری عمده در بریتانیا و احتمال تحریم در این کشور می گوید:

به سرمایه گذاری در بریتانیا ادامه می دهیم و هنوز به این کشور باور داریم. آمریکا به ما اعتماد ندارد در نتیجه ما محل اصلی سرمایه گذاری‌هایمان را از این کشور به بریتانیا تغییر داده و بودجه بیشتری را به این کشور تزریق می کنیم.

آمریکا بدون ارائه ادله قانع کننده مدعی است که هواوی از تجهیزاتش برای جاسوسی به نیابت از چین استفاده می کند. از طرف دیگر کمپانی چینی با صرف صدها میلیون دلار از درآمدش اقدام به تأسیس آزمایشگاه های امنیت سایبری در کشورهای اروپایی کرده است.

ژنگفی در واکنش به اتهامات جاسوسی نیز مدعی شد که این شرکت هرگز دست به چنین اقدامی نزده و در صورت وقوع آن شخصا کمپانی را تعطیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Payam Alin
    Payam Alin | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    در مورد جاسوسیش اطلاعی ندارم ولی خدایی گوشیهاشو ک داشتم از جی 7 وپی 8 گرفته تا الن که نوا 3 iدارم خیلی خیلی راضیم هم امکاناتش و هم کیفیتش هم قیمتش نسبت به رقبا

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    جاسوس نمیاد‌ به جاسوسم‌
    هواوی‌ مقصر حکومتته‌ که دیکتاتوریه‌
    خودت هم نخوای‌ دولت چین کامل به همه چیزت‌ دسترسی داره

  • herogame
    herogame | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    ? هواووی؟! پیشرفته؟ همه محصولاتتون با هم دوزار نمی ارزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی