ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017_ferrari_812_superfast
خودرو

رکورد فراری 812 سوپرفست در نوربرگ رینگ؛ آخرین V12 خالص سرخ پوشان ایتالیا [تماشا کنید]

812 سوپرفست آخرین خودروی GT (گرند تور) V-12 فراری است که جایگزین فراری F12 شده است و با شرایط فعلی به نظر می رسد که احتمالا آخرین دوازده سیلندر خالص و غیر هیبریدی اهالی مارانللو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

812 سوپرفست آخرین خودروی GT (گرند تور) V-12 فراری است که جایگزین فراری F12 شده است و با شرایط فعلی به نظر می رسد که احتمالا آخرین دوازده سیلندر خالص و غیر هیبریدی اهالی مارانللو نیز محسوب خواهد شد. در حال حاضر این خودرو به عنوان قوی ترین محصول تولید انبوه تاریخ فراری شناخته می شود. موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر خورجینی این خودرو توانایی تولید 789 اسب بخار قدرت در حداکثر دور رعب آور 8500 rpm و 718 نیوتن متر گشتاور در حداکثر دور 7000 rpm را دارد.

Ferrari-812-Superfast-front-three-quarter-in-motion-07-2-e1497910781180

همانند تمامی محصولات فراری نیروی تولیدی این موتور توسط جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به عاریت گرفته شده از خودروهای فرمول یک فراری، تنها به چرخ های عقب ارسال می شود. فراری طراحی این مدل را بر اساس یکی از تاریخی ترین محصولات خود یعنی دیتونا که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی تولید می شد طراحی کرده است و به نوعی 812 سوپرفست ادای احترامی به این مدل تاریخی است. فراری برای اولین بار سیستم فرمان دهی هر چهارچرخ را بر روی یکی از محصولات تولید انبوه خود یعنی 812 قرار داده است.

مجله اسپرت اتو آلمان که به تست سوپرخودروهای خاص در پیست نوربرگ رینگ می پردازد در آخرین تست و بررسی خود یک دور سریع را با فراری 812 سوپرفست به ثبت رسانده است. اسپرت اتو توانسته زمان 7 دقیقه 27.48 ثانیه را برای 812 سوپرفست ثبت کند که در حدود 7 ثانیه سریع تر از نسل قبلی این خودرو یعنی F12 است.

812 سوپرفست

نکته قابل توجه این است که راننده اختصاصی فراری نیز توانسته بود در این پیست زمان 7 دقیقه 24 ثانیه را به ثبت برساند که نشان دهنده مهارت های بالای راننده مجله اسپرت اتو و میزان واقعی بودن زمان ثبت شده توسط این مجله است. این زمان در حالی به ثبت رسیده که دمای هوا معادل 27 درجه سانتی گراد و دمای سطح پیست 41 درجه سانتی گراد بوده است. همچنین 812 سوپرفست با لاستیک های پیرلی P Zero Corsa این زمان را به ثبت رسانده است که به عنوان لاستیک های 4 فصل شناخته می شوند و چسبندگی آن ها نسبت به لاستیک های مخصوص پیست های اتومبیل رانی همچون Trofeo R بسیار کمتر است.

در ادامه از شما دعوت می کنیم تا به تماشای ویدیویی که در این زمینه توسط مجله اسپرت اتو منتشر شده بپردازید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی