ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های 5G
تکنولوژی

هشدار آمریکا به آلمان: بین هواوی و همکاری اطلاعاتی با ما یکی را انتخاب کنید

درگیری آمریکا و هواوی هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد و حالا دولت ترامپ علنا از آلمان خواسته بین تجهیزات این شرکت و دسترسی به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی واشنگتن یکی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

درگیری آمریکا و هواوی هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد و حالا دولت ترامپ علنا از آلمان خواسته بین تجهیزات این شرکت و دسترسی به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی واشنگتن یکی را انتخاب کند.

هواوی از مدت ها قبل با اتهام جاسوسی برای دولت چین از سوی آمریکایی ها مواجه بوده است. این شرکت اما مرتبا این اتهام را تکذیب کرده و خواستار ارائه مدارک مستدل از سوی کشورهای غربی شده؛ اقدامی که تا کنون صورت نگرفته است.

دولت ترامپ برای فشار هرچه بیشتر بر کمپانی چینی از همپیمانان خواسته استفاده از تجهیزات کارآمد این کمپانی در زمینه های ارتباطی را فراموش کنند، حالا اما بی تفاوتی دولت آلمان در برابر این درخواست ها باعث واکنش نسبتا شدید آمریکا شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال سفیر آمریکا در برلین با ارسال نامه ای به مقامات دولتی به آنها هشدار داده در صورتی که پروژه توسعه زیرساخت شبکه های 5G توسط هواوی متوقف نشود، این کشور اجازه دسترسی به داده های محرمانه سرویسی اطلاعاتی آمریکا را نخواهد داشت.

پیشتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تاکید کرده بود که در صورت ارائه تضمین های کافی از سوی هواوی این شرکت می تواند به فعالیت در زمینه شبکه های 5G آلمان ادامه دهد اما در نامه ارسالی از سوی سفارت تاکید شده که نمی توان با بازرسی تجهیزات سخت افزاری یا حتی نرم افزاری چینی امنیت آنها را تضمین کرد. شبکه های 5G

آمریکا در حالی به کشورهای دیگر برای کنار گذاشتن تجهیزات و سرویس های هواوی فشار می آورد که کارشناسان این حوزه هشدار داده اند با تحریم این شرکت توسعه نسل جدید شبکه های موبایلی برای چند سال به تاخیر خواهد افتاد.

در ایالات متحده مجادلات پیرامون این شرکت بالا گرفته؛ از یک سو وزارت دادگستری هواوی را به سرقت اسرار تجاری و پنهانکاری متهم کرده و از سوی دیگر این شرکت به اتهام تحریم های ناعادلانه از دولت و کنگره آمریکا شکایت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    ای ول? ?

مطالب پیشنهادی