ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلیقه کاربران
تکنولوژی

پربازدیدترین ویدیوها و موضوعات سال ۹۷ در آپارات معرفی شدند

آپارات آمار پربازدیدترین و محبوب‌ترین‏‌ ویدیو‏های ایرانی را در سال ۹۷ بر اساس دقیقه نمایش منتشر کرد. این ویدیوها در بخش موضوعی، دوقطبی‏‌ها را مورد بررسی قرار داده است. برای مثال، دوقطبی ترامپ و روحانی با ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

آپارات آمار پربازدیدترین و محبوب‌ترین‏‌ ویدیو‏های ایرانی را در سال ۹۷ بر اساس دقیقه نمایش منتشر کرد. این ویدیوها در بخش موضوعی، دوقطبی‏‌ها را مورد بررسی قرار داده است. برای مثال، دوقطبی ترامپ و روحانی با ۳۸ میلیون دقیقه نمایش ۴۵ درصد و حسن روحانی با ۶.۴۶ میلیون دقیقه نمایش ۵۵ درصد بازدید داشته است. همچنین در بخش پرنمایش‌ترین‌ها و در قسمت بازیگران محمدرضا گلزار و مهناز افشار جزو افرادی بودند که پربازدید‏ترین‌های ویدئو سال ۹۷ را از آن خود کردند.

تیم فنی آپارات، مجموعه‌ اطلاعات سال ۹۷ را از سرور استخراج و اطلاعات مورد نیاز را بر اساس تعداد نمایش، تعداد بازید، تیتر و تگ مرتب کرده‌اند. به عنوان نمونه، فیلم‏‌های اکران‌شده در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفته که در این میان، لاتاری بیش‌ترین بازدید و دقیقه نمایش را داشته است.

در بخش دو قطبی‌های ورزشی به رقابت همیشگی قرمزها و آبی‌ها می‌رسیم که در اینجا بازی به نفع پرسپولیسی‌ها رقم خورده است. پرسپولیس با ۷۷.۷ میلیون دقیقه نمایش ۵۴ درصد بیشترین بازدید و پس از آن استقلال با ۴۸.۷ میلیون دقیقه نمایش و ۳۴ درصد بازدیدها را به خود اختصاص داد. دو تیم دیگر تراکتورسازی و سپاهان نیز به ترتیب با ۸ درصد و ۴ درصد بازدید در مراحل بعدی قرار گرفتند.

سلیقه کاربران

کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و برانکو سرمربی تیم پرسپولیس نیز در این مقایسه دو قطبی وجود داشتند. طبق بررسی‌های آپارات مشخص شد که کی روش با ۷۲.۲ میلیون دقیقه نمایش ۹۳ درصد بازدید و برانکو با ۵ میلیون دقیقه نمایش تنها ۷ درصد بازدیدها را به خود اختصاص داده‌ است.

در بخش خودروسازان نیز مردم ویدئوهای مربوط به سایپا را بیشتر از ایران خودرو نگاه کردند و این برند ۱۱.۷ میلیون دقیقه، معادل ۸۲ درصد را به خود اختصاص داده است. ایران خودرو ۲.۶ میلیون دقیقه و ۱۸ درصد این آمار را در اختیار دارد.

بررسی‌ دوقطبی روی سامسونگ و اپل دو برند پرطرفدار بازار وسایل دیجیتال ایران هم در این آمار انجام شد و نشان داده شده که سامسونگ سهم بیشتری از بازدید‌ها را از آن خود کرده است. رقم دقایق نمایش برای سامسونگ ۱۹.۴ میلیون و معادل ۶۹ درصد ثبت شده و همین معیارها برای اپل برابر ۸.۷ میلیون دقیقه نمایش و ۳۱ درصد بود.

مقایسه پیتزا و آبگوشت، مقایسه جالب دیگری بود که آپارات انجام داده است. بر اساس گزارش آپارات مردم ایران پیتزا را بیشتر دوست دارند یا لااقل ویدئوهای مربوط به این غذای ایتالیایی را بیشتر می‌پسندند چرا که ۵.۵ میلیون دقیقه نمایش معادل ۸۱ درصد بازدیدها و آبگوشت با ۱.۳ میلیون دقیقه بازدید ۱۹ درصد بازدیدها را به خود اختصاص داده است.

آپارات ویدئوهای پربازدید را در بخش‌های مختلف خبری، ورزشی، سرگرمی و آموزش و چند مورد دیگر نیز مشخص کرده و نکته جالب اینجاست که ویدئویی تحت نام چگونه هماهنگ شویم، توانسته پربازدیدترین ویدئوی سال شود و نزدیک به ۳ میلیون بازدید (به طور دقیق ۲,۹۶۵,۹۳۹) را به خود اختصاص دهد که البته در مجموع از بین این تعداد بیننده، ۲۳ لایک گرفته است. این ویدئو متعلق به یک گروه موسیقی پاپ کره‌ای است و اگر پیگیر این موضوعات باشید احتمالا می‌دانید که در سال گذشته موسیقی KPOP (یا همان پاپ کره‌ای) توانسته در جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در بخش خبری نیز ویدیوی ساخته شده توسط وزارت ارتباطات تحت عنوان «ما ایران را نابود می‌کنیم» که پیرامون اهمیت اقدامات سازمان فضایی کشور و پرتاب ماهواره‌ها ساخته شده، پربازدیدترین ویدئو بوده و ۱,۶۶۶,۴۷۰ بازدید داشته است. می‌توانید این ویدیو را اینجا تماشا کنید:

در پایان ویدئویی سه دقیقه‌ای که مجموعه آپارات تهیه کرده را ببینید؛ ویدئویی که متشکل از کلیپ‌های داغ و پربازدید سال گذشته بوده است. آپارات تمام این آمارها را در این صفحه منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CCR
    CCR | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    بعد میان میگن فیسبوک اطلاعات کاربراش رو میفروشه به شرکت ها دوستان اطلاع رسانی کنین همه بدونن که ایران خودرو و سایپا با کمک همین امارها سبک سنگین میکنن مردم دنبال چه خبری هستن و بازار کشش گرون شدن داره یا نه پس هر چی خبر و ویدیو درباره ماشین بازدید بیشتری داشته باشه یعنی تقاضا هست و هر چی هم گرون تر کنن بازم مشتری هست برا خرید پس بیاین با ندیدن اینجور اخبار ها و حتی باز نکردن صفحه خبر اینجور امارها رو دست این قاتلا ندیم ?

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    ویدیو اپارات واسه امسال خیلی بد بود یوتوب هم هر سال یه ویدیو میسازه ولی ادم ویدیو یوتوب میبینه حال میکنه این نصف ویدیو فوتبال بود

مطالب پیشنهادی