ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنل اولد برای آیفون
تکنولوژی

ال جی تولید پنل اولد برای آیفون های امسال را متوقف کرد

به گزارش The Korea Herald، تولید پنل‌های اولد ال جی در یکی از کارخانه‌های این شرکت موسوم به E6-1 به مشکل فنی برخورد کرده و در حال حاضر متوقف شده است. طبق گزارشات منابع کره‌ای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

به گزارش The Korea Herald، تولید پنل‌های اولد ال جی در یکی از کارخانه‌های این شرکت موسوم به E6-1 به مشکل فنی برخورد کرده و در حال حاضر متوقف شده است. طبق گزارشات منابع کره‌ای E6-1 احتمالا یکی از دو کارخانه‌‌ای بوده که وظیفه تأمین نمایشگرهای اولد برای آیفون‌های امسال را بر عهده داشته است.

در گزارش می‌خوانیم که یکی از مشکلات فنی پیش آمده، به فرآیندی موسوم به کپسوله سازی فیلم نازک مربوط بوده که در آن فیلم‌های نازک ساخته شده از لایه‌های ارگانیک و غیر ارگانیک روی پنل‌های اولد سوار می‌شوند تا بدین طریق ذرات آب و هوا نتوانند دیودهای ارگانیک و نوری این پنل‌ها را از کار بیندازند.

البته به نظر می‌رسد که این مشکل، تبعات خیلی بزرگی را به همراه نخواهد داشت چرا که ال جی کارخانه دومی به نام E6-2 هم دارد که قرار بوده تولید خود را پس از E6-1 آغاز کند. اما با این پیشامد احتمالا ال جی مجبور باشد که خط تولید E6-2 را سریع‌تر راه‌اندازی کند؛ با این شرط که هر چه سریع‌تر به مشکل فنی پیش آمده در E6-1 فائق بیاید.

گفتنی است که اپل یکی دو سالی هست که برای تأمین پنل‌های اولد گوشی‌های آیفون به سامسونگ وابسته شده اما در عین حال نمی‌خواهد که این وابستگی را صرفا به یک شرکت داشته باشد. به همین خاطر با ال جی هم وارد مذاکره شده و فقط 2.7 میلیارد دلار برای ایجاد یک خط تولید اختصاصی محصولات اپل به این شرکت کره‌ای پرداخت نموده است.

با این حال به نظر می‌رسد که ال جی شروع قدرتمندی نداشته است. Korea Herald گزارش داده که مشکل پیش آمده در خط تولیدی اتفاق افتاده که از تکنولوژی خود ال جی استفاده می‌کند، این در حالیست که خط تولید دیگر از تجهیزات شرکت‌های رقیب بهره می‌گیرد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که شرایط در ادامه چگونه پیش خواهد رفت. بد نیست بدانید که اپل به غیر از سامسونگ و ال جی، با شرکت دیگری به نام Japan Display هم برای تأمین پنل‌های اولد آیفون وارد مذاکره شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی