ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل سوم بی ام و X6 رسما معرفی شد؛ بهبود در عملکرد، عقبگرد در طراحی

بی ام و از نسل سوم SUV کوپه کاملا متفاوت خود یعنی X6 با زبان طراحی جدید و قوای محرکه به روز شده رونمایی کرد تا به رقابت با آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بی ام و از نسل سوم SUV کوپه کاملا متفاوت خود یعنی X6 با زبان طراحی جدید و قوای محرکه به روز شده رونمایی کرد تا به رقابت با آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه که به تازگی معرفی شده برود. این شاسی بلند با طراحی کوپه مانند خود در کنار نسل چهارم بی ام و X5 و مدل کاملا جدید بی ام و X7 قرار خواهد گرفت تا دیگر تمامی شاسی بلند های بی ام و به روز رسانی شده باشند.

در مرحله اول دو مدل بنزین سوز یعنی xDrive40i و M50i و دو مدل دیزلی یعنی xDrive30d و M50d عرضه خواهند شد.

مدل M50i از موتور 4.4 لیتری V-8 دو توربو با حداکثر قدرت 523 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 4.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل xDrive40i نیز از موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ شده با حداکثر قدرت 335 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

مدل M50d دیزلی نیز یک واحد V-6 با 4 توربوشارژر و حداکثر قدرت 394 اسب بخار و مدل xDrive30d نیز همان موتور اما با دو توربوشارژر حداکثر قدرت 261 اسب بخاری را تولید می کند.

تمامی مدل ها به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور مجهز هستند. نسل جدید بی ام و X6 همانند دیگر محصولات جدید بی ام و از طراحی انقلابی بی ام و بهره می برد. جلو پنجره عظیم الجثه این خودرو گرچه به بزرگی جلو پنجره به کار رفته در مدل جدید X7 نیستند اما با گوشه های تیز و طراحی زاویه دار چراغ ها ظاهر به نسبت جذابی به این بخش بخشیده اند. گرچه به احتمال بسیار زیاد همچنان توانایی جلب نظر مخاطبان دو آتشه بی ام و را نخواهد داشت. چراغ های مه شکن دایروی شکل که در دو نسل قبل به کار رفته بود به کلی در نسل سوم حذف شده اند و جای خود را به یک نوار LED جدید داده اند. بخش زیرین سپر نیز همانند دیگر محصولات بی ام و کار شده است.

در نمای جانبی نیز شاهد استفاده از خطوط جدید زبان طراحی بی ام و هستیم که حتی تا کوچک ترین محصول این شرکت یعنی نسل جدید سری 1 به کار رفته است.

سقف شیب دار نیز یکی از دیگر مشخصه های این شاسی بلند کوپه است. طراحی بخش انتهایی نیز شباهت های بسیار زیادی با نسل دوم X4 دارد و تنها بخش های مختلف دارای ابعاد بزرگ تری است. چراغ کشیده شده بر روی درب صندوق که در بخش انتهایی شاید مهمترین مشخصه ظاهری نسل تازه X6 باشد که کنار آمدن با آن چندان ساده نباشد. دو خروجی هوای عمودی در دو طرف سپر عقب که چندان ظاهر جالبی ندارد و خروجی اگزوز دو گانه در دو بخش انتهایی سپر که در هر دو نسل قبلی X6 دیده می شد این بار نیز با طراحی جدید تکرار شده است.

طول کلی خودرو به 4935 میلی متر می رسد که به نسبت نسل قبلی 26 میلی متر طویل تر است. فاصله بین دو محور نیز در حدود 2975 میلی متر است که به اندازه 42 میلی متر بزرگ تر شده است. همچنین پهنا در حدود 15 میلی متر افزایش پیدا کرده و به رقم 2004 میلی متر می رسد. فضای صندوق عقب همان 580 لیتر (65 لیتر کمتر از X5) است که با قابلیت خواباندن صندلی ها به صورت 40/20/20 به 1530 لیتر افزایش پیدا می کند.

در داخل اتاق نیز تقریبا با چیز جدیدی مواجه نخواهید شد و پیش از این در محصولات مختلف بی ام و این طراحی مشاهده شده است. دنده کریستالی سری 8 و X7، صفحه نمایش پشت آمپری کاملا دیجیتال نه چندان با کیفیت که منتقدان بسیار زیادی دارد و صفحه نمایش 12 اینچی مرکزی کنسول که از نظر  کیفیت و عملکرد بی ام و را رو سفید می کند. سیستم تعلیق نیز مشابه با نسل جدید X5 است و در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب اتصال چندگانه موسوم به مولتی لینک دارد.

این سیستم تعلیق در کنارآخرین نسل سیستم کنترل فنربندی دینامیک بی ام و  و تعلیق قابل تطبیق پیشرفته M که با آنتی رول بار و قابلیت چرخش چرخ های عقب است به صورت یک آپشن اضافه توسط بی ام و عرضه می شود. سیستم تعلیق بادی امکان تغییر ارتفاع خودرو تا 80 میلی متر را به صورت دستی و خودکار فراهم می کند. همچنین بسته آفرود که در مدل های غیر M عرضه می شود تنظیمات دیگری را به این سیستم اضافه می کند.

X6

قیمت مدل xDrive40i از 64.300 دلار در آمریکا آغاز می شود و مدل M50i نیز قیمت پایه برابر 85.650 دلار دارد. همانند دیگر شاسی بلند های بی ام و این مدل نیز در خاک آمریکا و سایت تولیدی اسپارتانبورگ ایالت کارولینای جنوبی تولید خواهد شد.

در اینجا می توانید بررسی اختصاصی دیجیاتو از نسل قبلی بی ام و X6 را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    ولی قطعا در کیفیت و لذت سواری حرفهای بسیار زیادی خواهد داشت

  • اینی که واس ماس از ماس که بر ماس
    اینی که واس ماس از ماس که بر ماس | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    تیتر رو بد انتخاب میکنید
    طراحیش عقب گرد که نداره هیچ، ترند روز رو هم دنبال میکنه، و حتی فراتر، خط و خطوط و تناسب فرم ها خیلی بهتر از نسل قبل کار شده، یه جورایی پخته تر شده


    • Amir M Zadeh
      Amir M Zadeh | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

      کاملا باهاتون مخالفم خیلی وقته طرفدار دوآتیشه خودروهای آلمانی هستم و محقق صنعت خودروسازی.طراحی عقب خودرو بسیار ضعیف و نه تو این مدل بلکه به تمام مدلهای جدید این غول خودروسازی نقد های بسیار زیادی شده مخصوصا به دماغه بسسیار بزرگ بعضی از مدلها.

مطالب پیشنهادی