ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

dodge-charger-challenger-2020-hero_0
خودرو

داج هم تایید کرد؛ چلنجر و چارجر برقی می شوند

کمپانی آمریکایی داج (Dodge) که یکی از زیر مجموعه های گروه فیات کرایسلر محسوب می شود، به خاطر تولید مدل هایی قدرتمند با موتورهای حجیم و غران شهرت جهانی پیدا کرده و به همین خاطر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

کمپانی آمریکایی داج (Dodge) که یکی از زیر مجموعه های گروه فیات کرایسلر محسوب می شود، به خاطر تولید مدل هایی قدرتمند با موتورهای حجیم و غران شهرت جهانی پیدا کرده و به همین خاطر همواره طرفداران خاص خود را داشته است.

اما به نظر می رسد روند حاکم بر صنعت خودرو برند سنتی داج را نیز در برگرفته و این کمپانی نیز به تولید اتومبیل های الکتریکی روی خواهد آورد. تیموتی کنیسکیس (Timothy Kuniskis) مدیر بخش خودروهای سواری فیات کرایسلر در آمریکای شمالی، در مصاحبه اخیر خود با نشریه Automotive News به این موضوع اشاره کرده و افزوده الکتریکی سازی "آینده ای مطلق" برای چارجر و چلنجر است.

fb96d55c-dodge-challenger-srt-hellcat-redeye-70-768x512

آقای کنیسکیس از پرداختن به جزئیات خودداری نموده، اما گفته که الکتریکی سازی می تواند به معنای استفاده از پیشرانه های هیبریدی، هیبریدی شارژی (plug-in) یا تمام برقی در برخی نسخه ها باشد.

وی از احتمال بهره گیری از اکسل های برقی (e-axles) نیز خبر داده است. در این صورت احتمالا چارجر و چلنجر به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و قدرتی فراتر از ارقام کنونی داشته باشند.

dodge-confirms-electrified-future-for-the-charger-challenger_14

فارغ از گمانه زنی ها، مدیر بخش خودروهای سواری فیات کرایسلر در آمریکای شمالی معتقد است الکتریکی سازی برای خودروهای قدرتمند آینده امری کلیدی خواهد بود. البته وی به مشکل قیمت بالای باتری نیز اشاره کرده و این مساله را یکی از موانع مهم موجود قلمداد کرده است.

به اعتقاد آقای کنیسکیس میزان رضایتمندی مشتریان از الکتریکی سازی فاکتور مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. با وجود این وی از مدل های رده بالایی چون آکیورا NSX، پورشه 918 اسپایدر و فراری SF90 Stradale نام برده و گفته روز به روز بر تعداد اتومبیل های اسپرت الکتریکی شده، افزوده می شود.

داج چلنجر

برخی شایعات حکایت از آن دارند که داج مشغول توسعه نسخه هیبرید نرم موتور معروف هلکت (Hellcat) است. درباره جزئیات این پیشرانه فعلا اطلاعاتی رسمی در دست نیست، اما گفته می شود سیستم به کار رفته در مجموع حدود 45 کیلوگرم وزن داشته و 176 نیوتن متر، به گشتاور موتور بنزینی اضافه می کند.

این سیستم ظاهرا مشابه با نمونه به کار رفته در جیپ رانگلر مجهز به موتور 2 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی eTorque است. این خودرو دارای قابلیت هایی مثل شروع حرکت/توقف (start/stop)، بازیابی انرژی ترمز، قطع سوخت در زمان های تعریف شده و سیستم الکتریکی کمکی با 96 نیوتن متر گشتاور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    سلام، بله دوست گرامی داج، دوج تلفظ اشتباهی هست که رایج شده. میتونید چک کنید

  • Roholah.kj
    Roholah.kj | ۱۹ تیر ۱۳۹۸

    صداشون چی میشه?

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

      احتمالا به صورت نرم افزاری صداشو بازسازی کنن.

مطالب پیشنهادی