ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن FaceApp؛ پیری خود را ببینید

از زمان انتشار رسمی اپلیکیشن FaceApp چندین سال می‌گذرد و در طی این زمان حواشی بسیاری پیرامون قابلیت‌ها و نحوه عملکرد آن ایجاد شده است. حدود دو سال پیش شاهد افزایش محبوبیت مجدد برنامه فیس ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

از زمان انتشار رسمی اپلیکیشن FaceApp چندین سال می‌گذرد و در طی این زمان حواشی بسیاری پیرامون قابلیت‌ها و نحوه عملکرد آن ایجاد شده است. حدود دو سال پیش شاهد افزایش محبوبیت مجدد برنامه فیس اپ در نزد کاربران بودیم و از آن زمان تا به امروز آپدیت‌های متعددی برای آن منتشر شده است. به همین بهانه دوباره به سراغ اپ مذکور رفتیم تا نگاهی دقیق‌تر به امکانات و خدمات ارائه شده از سوی آن داشته باشیم.

قابلیت‌ های اپلیکیشن FaceApp

پس از نصب و ورود به برنامه، با ظاهری شبیه سایر اپ‌های اعمال فیلتر و ویرایش تصویر رایج مواجه خواهید شد که در صفحه اصلی آن دسترسی به بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است. ایده کلی اپلیکیشن، استفاده از ویژگی‌های فراهم شده توسط یادگیری ماشینی جهت تغییر چهره افراد است. البته توسعه‌دهندگان از هزاران تصویر قدیمی برای آموزش هوش مصنوعی برنامه استفاده کرده‌اند تا خروجی طبیعی‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند. اگرچه نتیجه ممکن است به دور از واقعیت باشد، اما در دستکاری جزئیات نسبتاً دقیق عمل می‌کند.

 اپلیکیشن فیس اپ

برای شروع می‌توانید از گالری خود یک عکس انتخاب کنید یا به سراغ گرفتن یک تصویر پرتره جدید بروید. همچنین تعدادی تصویر آماده تحت عنوان Demo Photos در اختیار کاربران قرار دارد که می‌توان قابلیت‌های مختلف را روی آن‌ها امتحان کرد. موارد گفته شده در شرایط نوری ایده‌آل و با کیفیت بالا ثبت شده‌اند؛ پس اگر عکس مناسبی در گالری پیدا نکردید یا حوصله گرفتن تصویر بدون نقص را ندارید، توصیه می‌کنیم برای شروع به سراغ آن‌ها بروید.

پس از انتخاب تصویر مورد نظر، وارد صفحه ویرایشگر اپلیکیشن FaceApp خواهید شد که به نسبت ساده طراحی شده است و کار با آن آسان به نظر می‌رسد. جزئیات مختلف مرتبط با چهره از جمله استایل مو، ریش، پوست و موارد بیان‌کننده احساسات از طریق نوار ابزار قابل دسترس هستند. البته کاربران می‌توانند از حالت‌های کلی که تحت عنوان Presets در نوار ابزار یافت می‌شوند هم استفاده نمایند که نیاز به ویرایش مستقل هر قسمت را از بین می‌برد و می‌تواند در زمان صرفه‌جویی نماید.

اپلیکیشن فیس اپ

اگر علاقه‌مند به تغییر جزئیات باشید، اپلیکیشن FaceApp گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. اولین گزینه موجود در نوار ابزار Impressions نام دارد که برای عوض کردن حالت کلی چهره طراحی شده است. با استفاده از فیلترهای این قسمت قادر خواهید بود رنگ پوست و نورپردازی آن را عوض کنید و حتی حالت‌هایی مثل لبخند را روی آن‌ها قرار دهید تا حال و هوای کاملاً متفاوتی را در اختیار داشته باشید.

دومین گزینه با عنوان Sizes برای تغییر اندازه اجزای مختلف چهره در نظر گرفته شده است و به کمک آن می‌توان اندازه کلی صورت، بینی، لب‌ها، چانه و چشم‌ها را دستکاری کرد. هر گزینه شامل درجات مختلفی می‌شود که شدت آن فیلتر را می‌توان با آن‌ها تنظیم نمود. بخش اختصاصی برای اعمال فیلتر لبخند با نام Smiles هم درون برنامه به چشم می‌خورد که نتایج خیره‌کننده و کاملاً واقعی را ارائه می‌کند؛ به شرط اینکه نورپردازی و زاویه عکسبرداری تصویر پرتره به درستی انتخاب شده باشد.

اپلیکیشن FaceApp

در ادامه با قسمت Hair Styles مواجه می‌شویم که فیلترهای مربوط به مدل‌های مختلف مو در آن قرار گرفته است. مدل‌های کوتاه، بلند، چتری و حتی کچل جزو گزینه‌های قابل انتخاب توسط کاربر هستند. اگرچه تنوع هر مدل با محدودیت مواجه است، اما سعی شده تا انواع مدل‌های گوناگون جهت اعمال فراهم شود.

 همچنین بخشی اختصاصی برای تغییر حالت ریش تحت عنوان Beards هم درون فیس اپ وجود دارد که مثل قسمت قبلی، انواع مدل‌ها را درون خود جای داده است. قسمت Skin هم برای ویرایش پوست و اعمال جزئیات گوناگون روی آن درست شده است؛ اما طبق بررسی‌های ما از دقت قسمت‌های قبلی برخوردار نیست و ممکن است نتیجه مطلوبی از آن دریافت نکنید.

اپلیکیشن FaceApp

اما مهم‌ترین فیلترهای اپلیکیشن فیس اپ در قسمت Age قرار گرفته است؛ فیلترهایی که به لطف آن‌ها می‌توانید چهره خود را جوان یا پیر کنید. دلیل اصلی محبوبیت برنامه FaceApp، همین فیلترها بوده است و به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان با اشراف بر سلیقه کاربران، تمرکزی بیشتری روی این قسمت داشته‌اند تا نتایج بسیار طبیعی را ارائه کنند. رده‌های سنی مختلف مثل کودک، نوجوان، جوان و پیر درون بخش گفته شده یافت می‌شوند که برخی از آن‌ها امکان انتخاب درجات مختلف را هم دارند.

اپلیکیشن FaceApp

Makeup و Glasses از دیگر گزینه‌هایی هستند که در نوار ابزار به چشم می‌خورند و از طریق فیلترهای آن‌ها می‌توان به ترتیب آرایش یا عینک را به پرتره‌ها اضافه کرد. البته قابلیت افزودن آرایش برنامه فیس اپ توان رقابت با اپلیکیشن‌های رقیب را ندارد و اگر به دنبال نتایج حرفه‌ای‌تر با تنظیمات بیشتر هستید بهتر است به سراغ گزینه‌هایی مثل Perfect 365 و AirBrush بروید.

اپلیکیشن FaceApp

قابلیت مهم دیگر اپلیکیشن FaceApp با نام FaceSwap قابل استفاده است که می‌تواند چهره‌های مختلف را با یک‌دیگر ترکیب نماید. برای انتخاب چهره دوم می‌توانید روی کلید Find Celebrities بزنید و از لیست نمایش داده شده، فرد دلخواه خود را انتخاب نمایید. سپس تصاویر بدست آمده از او از جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. توصیه می‌شود در هنگام انتخاب تصویر دوم، سعی کنید گزینه‌ای با مشابهت‌های بیشتری را در نظر بگیرید تا نتیجه بهتری بدست آید. همچنین می‌توانید یک فایل از درون گالری هم گزینش نمایید.

اپلیکیشن FaceApp

در نهایت پس از اتمام فرایند ویرایش می‌توانید با انتخاب گزینه Save در گوشه بالایی سمت راست، تصویر خروجی را روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره نمایید. علاوه‌بر امکان به اشتراک‌گذاری مستقیم در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام، گزینه‌ای تحت عنوان Before and After در گوشه پایینی صفحه قرار گرفته است که با انتخاب آن قادر خواهید بود تصویر اصلی را در کنار نمونه ویرایش شده در اختیار داشته باشید.

در بالای صفحه اشاره شده و در کنار عنوان Duo می‌توانید گزینه GIF را هم مشاهده نمایید که با انتخاب آن، به چندین تصویر متحرک گیف با حالت‌های مختلف دست پیدا می‌کنید. این فایل‌های گیف هم برای مقایسه تصویر اصلی با نمونه تغییر یافته در نظر گرفته شده‌اند که جذابیت بصری بیشتری نسبت به تصویر ثابت دارند. توجه داشته باشید که تصاویر موجود در تب‌های Duo و GIF به صورت خودکار ذخیره نمی‌شوند و برای بهره‌مندی از آن‌ها روی حافظه داخلی دستگاه باید حتما کلید Save در پایین صفحه را بزنید.

اپلیکیشن فیس اپ

جمع‌بندی

همانطور که اشاره شد، اپلیکیشن FaceApp امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها بدون شک جوان‌ یا پیر کردن چهره و ترکیب چهره‌های مختلف با هم است. در نسخه رایگان تمامی فایل‌های خروجی با واترمارک ذخیره می‌شوند و بسیاری از فیلترها هم در این نسخه قابل استفاده نیستند. نسخه پرمیوم برنامه با اشتراک ماهانه ۷.۴۹ دلار یا ۳۹.۹۹ دلار در سال قابل تهیه است و تاکنون نسخه کرک شده پایداری هم از آن منتشر نشده است.

شایان ذکر است که برنامه فیس اپ از پردازش ابری برای اعمال فیلترها روی تصاویر استفاده می‌کند و به همین دلیل عکس‌های انتخاب شده به صورت موقت روی سرورهای اپلیکیشن آپلود می‌شوند. در گذشته نگرانی‌هایی پیرامون سوء استفاده از فایل‌های کاربران و آپلود موارد غیر ضروری مطرح شده است؛ اما تحقیقات کارشناسان امنیتی تاکنون عملکرد غیر معمولی را در اپ مذکور ثابت نکرده است. پردازش ابری نه تنها قدرت بیشتری را برای ویرایش تصاویر فراهم می‌کند؛ بلکه به توسعه‌دهندگان برنامه اجازه می‌دهد تا محصول خود را بهبود ببخشند. ولی هنوز هم نگرانی‌هایی به علت قرارگیری شرکت سازنده محصول در خاک روسیه وجود دارد.

دانلود برنامه فیس اپ

FaceApp: Face Photo Editor

FaceApp: Face Photo Editor

سازنده: FaceApp Technology Limited قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۱ و ۱۳۴ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره برنامه فیس اپ

اپلیکیشن FaceApp چیست؟

اپلیکیشن FaceApp سرویس گرافیکی است که تم های مختلفی را روی تصویر صورت اجرا می کند. معروفترین تم آن پیری است که چهره شما را با ویژگی های سن بالا نمایش می دهد.

برنامه FaceApp را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود این برنامه می توانید روی همین لینک کلیک کنید یا با سرچ کلمه FaceApp در گوگل پلی آن را دانلود کنید.

قابلیت های برنامه FaceApp چیست؟

این برنامه تم های مختلف گرافیکی را روی چهره شما اجرا و قابلیت ذخیره و به اشتراک گذاری آن را به شما میدهد. شما میتوانید با استفاده از این برنامه صورت خود را پیر جوان با آرایش یا به تم کارتونی تغییر دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Farhad
    Farhad | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    چطوری میتونم دانلود کنم برنامه رو.راهنمایی کنین ممنون میشم

  • Parsa Afshani
    Parsa Afshani | ۳۰ تیر ۱۳۹۸


    پیر کردن عکس خیلی چیزی باحالیه ادم حوصلش سر بره میره سره این اپلیکیشن پیری :)
    نرم افزار پیر و جوان کننده چهره خیلی خوب می تونه سرمون رو گرم کنه
    دانلود فیس اپ جدید هم که دیگه اجبار ?
    یه زمان گوشیه هرکیو باز می کردی وایبر داشت الان همه فیس‌ اپ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی