ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قوانین ضد انحصار
تکنولوژی

ژاپن فشار اپل بر تأمین کننده‌های قطعات را بررسی می‌کند

یک نهاد نظارتی ژاپنی در حال بررسی پرونده ای است که اپل را به سوءاستفاده از موقعیتش برای تحت فشار گذاشتن تامین کننده‌ها متهم می کند. «کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن» (FTC) پس از پرس و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

یک نهاد نظارتی ژاپنی در حال بررسی پرونده ای است که اپل را به سوءاستفاده از موقعیتش برای تحت فشار گذاشتن تامین کننده‌ها متهم می کند.

«کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن» (FTC) پس از پرس و از جو از چندین تامین کننده ژاپنی اپل متوجه شده کمپانی کوپرتینویی در قراردادهای خود این شرکت ها را به افشای فناوری ها و پروسه تولید قطعات مجبور کرده است. زمانی که یکی از این شرکت ها به عدم رعایت قوانین مالکیت فکری اعتراض کرده با تهدید اپل مبنی بر قطع روابط تجاری بین دو شرکت مواجه شده است.

تحقیقات این کمیسیون ممکن است در نهایت اپل را به سوءاستفاده از قدرت و زیر پا گذاشتن قوانین ضد انحصار محکوم کند. FTC ژاپن سال گذشته هم تحقیقات مشابهی را برای بررسی فشارهای اپل بر پورتال گیم پلاس کلید زده بود.

قوانین ضد انحصار

اپل تا کنون واکنشی به تحقیقات نهاد مذکور نشان نداده اما این تنها یکی از پرونده هایی است که در ماه های اخیر احتمال تخطی از قوانین ضد انحصار توسط کوپرتینویی ها را مطرح می کند. اپل در کره جنوبی متهم شده که آیفون را با قیمتی غیرمنصفانه در اختیار اپراتورها قرار داده و آنها را به پرداخت هزینه های تبلیغات و تعمیر دستگاه ها وادار کرده است.

در اروپا هم اسپاتیفای  شرکت با تشکیل پرونده ای سیاست این شرکت برای دریافت ۳۰ درصد از درآمدهای خود را مالیاتی غیرمنصفانه عنوان کرده و خواستار اصلاح آن شده بود. هرچند اپل هم با تاکید بر در اختیار داشتن تنها ۲۵ درصد بازار موبایل اروپا و قرار نداشتن در جایگاه نخست سرویس های استریم موسیقی، ادعاهای مطرح شده در مورد مونوپولی و انحصار گرایی را زیر سوال برده است

در خود آمریکا هم کمسیون تجارت فدرال در حال بررسی تاثیر توافق اپل و آمازون بر فروشندگان مستقل است که می تواند ناقض قوانین ضد انحصار باشد.

 

تماشا کنید: این پرینتر سه بعدی با نور سازه ها را تولید می‌کند

FTC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی